×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور ۱۰۰۰ پروانه ساخت داروی گیاهی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، جعفر میرفخرایی در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه توجه به داروهای گیاهی از سال ۶۰ به بعد در کشور آغاز شده است، افزود: در ابتدای امر پزشکان به داروهای گیاهی اعتقادی نداشتند و اعتقاد داشتند این داروها به درد نخواهد خورد.

وی با اعلام اینکه امروز سه درصد تجارت داروهای کشور به تجارت داروهای گیاهی اختصاص دارد، اظهار داشت: امروز حجم مبادلات تجاری داروهای گیاهی ۲۰۰ میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم این میزان را به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

میرفخرایی با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون هزار پروانه داروی گیاهی در ایران صادر شده است، بیان داشت: بسیاری از افراد پیشرفت‌های داروهای گیاهی در کشور را نمی‌بینند اما من می‌گویم این آمارها دقیق است و پیشرفت‌ها حاصل شده است.

این مسئول با بیان اینکه با کوشش‌های صورت گرفته طب سنتی در کشور رایج شده است، تصریح کرد: به همت این کوشش‌ها بود که امروز ۲۱۰ فارغ‌التحصیل طب سنتی در کشور وجود دارد که به تدریج به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی این پیشرفت را حاصل کوشش‌های بسیار دانست و افزود: امروز ۹۲ کارخانه داروسازی گیاهی در کشور وجود دارد که ۵۰ واحد به صورت انحصاری به تولید داروی گیاهی می‌پردازند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی ایران با اعلام اینکه این انجمن مجوز تعیین قیمت داروهای گیاهی را اخذ کرده است، یادآور شد: این امر نشان از قدرتی دارد که سال‌ها در حوزه داروهای گیاهی اخذ شده است.

وی با اشاره به مسئله عطاری‌ها در زمینه داروهای گیاهی بیان داشت: زمانی که طب غربی وارد کشور شد همین عطاری‌ها بودند که توانستند سبب رشد داروی گیاهی در کشور شوند بنابراین رفتار ما در برابر این عطاری‌ها باید به این گونه باشد که فقط آنها را نظام‌مند و قانون‌مند کنیم و کوشش‌ها در این زمینه در حال انجام است.

میرفخرایی در پایان با تاکید بر اینکه پیشنهاد کردیم به فارغ‌التحصیلان داروهای گیاهی و گیاه‌شناسی مجوز تاسیس داروخانه داده شود، گفت: تاسیس داروخانه داروهای گیاهی سبب می‌شود جامعه از عطاری به سمت داروخانه سوق پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.