×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، علیرضا مصداقی‌نیا صبح امروز در سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با بیان اینکه تاریخ پزشکی ایران بسیار درخشان است، افزود: این تاریخ سبب شد تا دانشگاه‌ها و دانشمندان و پزشکان بزرگ تاریخ ایران پیشینه غنی و پرافتخاری در این زمینه برای این کشور رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با بزرگان طب، گیاهان دارویی ایران نیز از سابقه تاریخی برخوردار است و می‌توانیم آن را یکی از زمینه‌های فرهنگی تاریخ ایران نام ببریم، اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای همسایه ایران توانستند به کارکرد و اهمیت این علم پی ببرند.

مصداقی‌نیا با اشاره به اینکه بخش مهمی از اقتصاد چین به گیاهان دارویی باز می‌گردد، تصریح کرد: ایران هنوز نتوانسته‌ است از امکانات خود در این زمینه بهره کافی ببرد.

وی با اعلام اینکه دنیای مدرن به این مهم دست یافته است که داروهای شیمیایی به تنهایی نمی‌تواند در درمان بیماری‌ها موثر باشد، بیان داشت: وزارت بهداشت در سال‌های اخیر با ایجاد معاونت طب سنتی و دانشکده‌های طب سنتی این امر را رونق داده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در زمینه گیاهان دارویی در حال فعالیت است و دستاوردهایی نیز در این زمینه داشته است، گفت: با این وجود در ایران می‌توانیم بسیاری از این بخش‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایران توسعه کمی در آموزش عالی رخ داده است، یادآور شد: هیچ کشوری مانند ایران این همه علاقه‌مند به حضور در دانشگاه‌ها وجود ندارد اما باید به لحاظ کمی نیز دانشگاه‌ها را توسعه دهیم و در آنها سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت کیفی‌سازی در کشور ایجاد شود، با اشاره به تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم توجه به مسائل کیفی آموزشی باشد.

مصداقی‌نیا افزود: آموزش طب سنتی در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه باید پژوهش‌محوری نیز افزایش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.