×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت فرآوری در عرضه گیاهان دارویی در بازارهای داخلی و صادرات

دکتر رضایی در همایش ملی گیاهان دارویی ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌اله آملی برگزار شد، گفت: فرآوری تولید محصولات گیاهان دارویی متاسفانه اکنون حلقه مفقوده در کشور است وعرضه سنتی وغیربهداشتی آن در بازارهای مصرف داخلی وخارج از کشور موجب تمایل کم کشورهای متقاضی به محصولات تولیدکنندگان کشورمان شده است.

وی، تحول در روشهای تولید و صنعتی کردن کشت گیاهان دارویی را از نیازهای اصلی در تولیدگیاهان دارویی در کشور دانست وافزود: هم اکنون بیش از ۱۰هزارهکتار در کشور با حدود ۴۰تا ۵۰ گونه گیاهان دارویی وجود دارد.

رییس انجمن گیاهان دارویی ایران، آلودگی محیط زیست در بستر تولید گیاهان دارویی را از چاش های مهم وجدی برای تولید کنندگان این بخش در بازاهای صادراتی بیان وتصریح کرد: استاندار سازی تولید وگونه های قابل پرورش گیاهان دارویی و نیز توجه به اصل مهم فرآوری این محصول را باعث دوام تولیدکنندگان این محصول در صحنه رقابت دانست.

رضایی گفت: زراعت دیم گیاهان دارویی در کشور نیز از برنامه هایی است که توسط انجمن گیاهان دارویی با مسئولان وزارت جهادکشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان وتولیدکنندگان این بخش در حال پیگیری است.

وی ، کشت ارگانیک وعرضه محصول سالم گیاه دارویی فرآوری شده در بازار را مورد توجه وتاکید قرار داد و افزود: لازمه اجرای این مهم پژوهش و شناسایی توانمندیها وفرصت های موجود در این بخش و استفاده از این ظرفیت های برای تولید سالم گیاهان دارویی در کشور است.

رییس انجمن گیاهان دارویی ایران یادآورشد: هم اکنون همکاریهای بین المللی این انجمن در قالب برنامه های برون مرزی آغاز شده وامیداوریم این برنامه ریزیها به بهبود وضعیت تولید و جذب بازارصادراتی کشور کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.