×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح چهارمین کنفرانس زعفران در استان هرات افغانستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، منابع خبری روز دوشنبه به نقل از مقامهای اداره کشاورزی استان هرات اعلام کردند، در این کنفرانس سه روزه، معاون وزارت کشاوری و مقامهای اداره های زراعت و مبارزه با مواد مخدر ۱۷ استان افغانستان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، ˈ فقیر احمد بیانگرˈ رییس اداره کشاورزی استان هرات افغانستان گفت: در این کنفرانس شماری از کارشناسان کشاورزی کشورهای ایران، هندوستان و نمایندگان موسسات سازمان ملل نیز شرکت کرده اند.

رییس بخش کشاورزی استان هرات مهمترین هدف این کنفرانس را تبادل تجارب به منظور دستیابی به راهکار پرورش گیاه زعفران اعلام کرد.

مسوولان بخش زراعت استان هرات انتظار دارند، امسال تولید زعفران در این استان به چهار تن برسد که در این صورت نسبت به سال گذشته یک تن افزایش نشان خواهد یافت.

بر اساس گزارش ها، سه سال پیش ۱۵۰ هکتار زمین کشاورزی در هرات تحت پوشش گیاه زعفران قرار داشت اما امسال زمین های زیر کشت زعفران در این استان از مرز ۷۰۰ هکتار گذشته است.

گفته شد، مسوولان وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در این کنفرانس تلاش می کنند تا کشت زعفران را به عنوان کشت جایگزین خشخاش که از آن تریاک تولید می شود، معرفی کنند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.