×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از گیاهان دارویی در اصفهان دو برابر افزایش داشته است

سیدرضا حکیم فعال با اعلام این مطلب و با اشاره به وضعیت بازار گیاهان دارویی به عنوان اولین بازار تخصصی گیاهان دارویی کشور، مساحت آن را ۳ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان در سال ۸۸ این بازار را راه اندازی نموده و ۳۰ شرکت از استان‌های مختلف در این بازار غرفه داشته و در سه بخش کشت و تولید، فرآوری و تبدیل و نیز در بخش تجارت و بازرگانی گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

وی ساماندهی مبادلات عمده درون کشور و فعال نمودن و ایجاد ارتباط بین بخش‌های تولید، فرآوری و تبدیل و بازرگانی و گیاهان دارویی را مهم ترین هدف راه اندازی این بازار دانست و تصریح کرد: با هدف فرهنگ سازی برای مصرف گیاهان دارویی، صبح جمعه هر هفته، کلاس‌های رایگانی برای آشنایی با این گیاهان و خواص طبی آن در این بازار برگزار می‌شود و از کارشناسان، اساتید دانشگاه و اساتید طب سنتی برای سخنرانی در این کلاس‌ها دعوت می‌شود.

حکیم فعال خاطرنشان کرد: معرفی تغذیه سالم و گیاهان دارویی، شناسایی طبع و استفاده از مواد غذایی متناسب با آن از دیگر مواردی است که در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود و با افزایش آگاهی شهروندان از خواص این گیاهان مصرف آن نیز بسیار افزایش یافته است.

وی با اشاره به گیاهان و اقلام قابل عرضه در این بازار بیان داشت: گیاهان دارویی خشک، داروهای گیاهی، انواع عرقیجات، عسل، ادویه جات، بذرهای خوراکی گیاهان دارویی، محصولات طبیعی و سالم که به صورت بومی و سنتی تهیه می‌شود همچون روغن حیوانی، تخم مرغ بومی برنج قهوه ای و سرکه خانگی عرضه و به مردم ارایه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان بیان داشت: اقلام موجود در بازار گیاهان دارویی با بهترین کیفیت و ۲۵ درصد ارزانتر از بازارهای سطح شهر عرضه می‌شود که این امر موجب استقبال بی نظیر شهروندان از بازار تخصصی گیاهان دارویی شده است.

حکیم فعال عنوان کرد: از ۶ ماه گذشته نیز با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاوران تغذیه و طب سنتی به صورت روزانه در این بار حضور یافته و با دریافت هزینه ای ناچیز به شهروندان مشاوره‌های تغذیه ای ارائه می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.