×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ˈامیر حسین جمشیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: لازمه گسترش و ترویج مصرف گیاهان دارویی، برنامه ریزی دراز مدت و برگزاری دورهای آموزشی برای داروسازان، پزشکان و دندانپزشکان است.

وی اظهار داشت: هرچند استقبال مردم برای مصرف گیاهان دارویی نسبت به گذشته افزایش داشته است و پتانسیل قابل توجهی نیز برای کارآفرینی و تولید فرصت های شغلی در این حوزه وجود دارد اما به علت مشکلات صنعت گیاهان دارویی هنوز به عنوان بستر فعالیت فارغ التحصیلان بخش داروسازی ، کشاورزی و علاقه مندان محسوب نمی شود.

سرپرست دفتر نظارت بر فرآورده های مکمل و غذاهای ویژه گفت: برآوردها حاکی از ده ها میلیارد دلار گردش مالی حاصل از پرداختن به این تجارت در جهان است اما سهم کشورما از این تجارت بسیار اندک است.

جمشیدی اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم در این زمینه از ظرفیت های موجود در کشور به خوبی بهره برداری و جایگاه مناسبی در عرصه تجارت جهانی گیاهان دارویی به دست آوریم چراکه تجارت داروهای گیاهی ثروتی است که هیچ گاه به حساب نمی آید.

وی ادامه داد: در کشور ما حدود هشت هزار گونه گیاهی وجود دارد که از این تعداد هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گونه در طب سنتی ، کاربردهای وسیعی دارد.

جمشیدی افزود: فرآورده هایی که از این گیاهان ساخته می شود، اغلب به چند دسته تقسیم می شوند که شامل داروهای گیاهی، عصاره و اسانس ، داروهای گیاهی فرآوری نشده و گیاهان دارویی است که بصورت خام بسته بندی می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.