×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اثر غلظت های متفاوت عصاره میوه بلوط و اندام های هوایی درختچه ریش بز ( افدرا ) که در مناطق بیابانی می روید به طور جداگانه بر روی زخم معده موش صحرایی بررسی شد.

مجری این طرح گفت:متوجه استفاده از خمیر میوه بلوط توسط عشایر بختیاری استان چهارمحال و بختیاری و همچنین استفاده از گیاه ریش بز یا افدرا توسط بومیان کرمانی برای درمان ناراحتی های گوارشی شدیم وبه این منظور بر این شدیم تا تاثیر این دو گیاه را بر ناراحتی های معده بررسی کنیم.

دکتر قاسمی افزود:در تعدادی از موش های صحرایی از نژاد ویستار که با اتانول در آزمایشگاه مبتلا به زخم معده شدند تاثیر این گیاهان را به مدت بیست و چهار روز به طو.ر جداگانه بررسی کردیم که توانستیم تاثیر مثبت عصاره این دو گیاه را بر زخم معده ثابت کنیم.

وی افزود:نتایج بررسی ها نشان داد که هم عصاره گیاه بلوط و هم عصاره گیاه افدرا بر روند بهبود زخم معده تاثیر بسزایی داشته اند که با نتایج به دست آمده از گروه شاهد در این طرح هم خوانی دارد.

دکتر عزیزی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و دکتر امیرمحمدی، دامپزشک دانشگاه آزاد شهرکرد تحقیقات این طرح را در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد انجام دادند.

نتیجه طرح تحقیقاتی تاثیر درمانی عصاره دو گیاه دارویی بر زخم معده در مقالات ISI و مجلات دارو سازی لهستان و ایران چاپ شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.