×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حاج مهدی‌پور، رئیس انجمن فارماکوگنوزی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چالش‌های زیادی در زمینه گیاهان دارویی در سطوح مختلف در زمینه کشت گیاهان دارویی، عدم آشنایی کشاورزان با نحوه کاشت، داشت و برداشت برخی از گونه‌های ارزشمند اقتصادی وجود داد ،همچنین بازار فروش هم نقش مهمی در کشت وزارت گیاهان دارویی دارد.

وی ادامه داد: از چالش‌های دیگر عدم آشنایی سرمایه گذاران اقتصادی با منابع ارزشمند گیاهان دارویی و در نتیجه عدم حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید و فرآوری گیاهان دارویی و نبود استانداردهای کافی برای گیاهان دارویی و فرآورده‌های حاصل از آن است.

حاجی مهدی‌پور با بیان اینکه در سال‌های اخیر با تلاش‌های اداره داروهای گیاهی معاونت غذا و داروی “وزارت بهداشت” بسیاری از استاندارهای گیاهان دارویی تدوین شده است عنوان کرد: اما این نقص در مورد بسیاری دیگر هنوز باقی مانده است.

وی اظهار کرد: برای دستیابی به موفقیت در “بازار جهانی” لازم است انرژی صادرات تکامل پیدا کند که این تکامل در کیفیت بالای محصول بسته بندی مناسب بازاریابی خلاصه می‌شود در واقع پیشرفت در این ۳ بعد مستلزم دستیابی به منابع انسانی کافی منابع مکتوب و صنعت پیشرفته داروسازی همراه یافتن آوری است.

وی خاطر نشان کرد: با تجاری سازی “گیاهان دارویی” علم را می‌توان به ثروت تبدیل کرد که همین امر باعث پیشرفت کشور می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.