×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۶ داروی گیاهی زیر چتر “بیمه ” هستند

جعفر میرفخرایی، دبیر انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۵۶ “داروی گیاهی” زیر چتر “بیمه” هستند و ۹۶ داروی دیگر برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه در حال بررسی هستند.

وی در خصوص اینکه قیمت داروهای گیاهی هم مثل داروهای شیمیایی افزایش پیدا کرده است، افزود: علت افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمت داروهای گیاهی نسبت به دلیل افزایش چشمگیر ۴۰۰ درصدی قیمت “مواد اولیه” و تجهیزات بسته بندی است، تعیین قیمت داروهای گیاهی در روندی پنج ساله از انجمن گرفته و در حال حاضر دوباره به انجمن برگردانده شده است.

میرفخرایی افزود: در واقع بعد از گرفتن حق تعیین قیمت دارو‌ها از انجمن بیمه‌ها مشمول تعیین قیمت می‌شوند که این ماجرا چندان به طول نینجامید و وظیفه تعیین قیمت به عهده سازمان غذا و دارو داده شد.

وی ادامه داد: با وجود ارسال مدارک و مستندات در زمان تعیین شده، باز هم به دلیل مشغله بالای این سازمان تعیین قیمت‌ها با تأخیر‌های طولانی انجام شده و همین امر باعث می‌شود که سرمایه تولید داروهای گیاهی وضعیت خوبی را نداشته باشند اما امروز بعد از ۵ سال دوباره این اجازه با تأیید سلامت انجمن بوسیله وزارتخانه به انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی برگردانده شده است که امیدواریم قیمت‌ها را متناسب با وضعیت بازار، کیفیت دارو‌ها و همچنین نیازهای مردم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.