×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت مایع ضد عفونی کننده گیاهی در کشور

 به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مایع ضد عفونی کننده گیاهی در برگیرنده دو نوع گیاه است و در ضد عفونی کردن بیمارستان‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی و غیره کاربرد دارد.

 رحمت‌الله بابایی، مجری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که این دارو فاقد اسید، قارچ‌کش و میکروب‌کش می‌باشد، تصریح کرد: مایع ضدعفونی کننده گیاهی نوج در ضد عفونی کردن بیمارستان‌ها و سپتینگ بیمارستان‌ها کاربرد دارد. همچنین در شهرداری‌ها می‌توان به جای کلر از این مایع در آب آشامیدنی استفاده کرد.

 وی افزود: همچنین صنایع کشاورزی می‌توانند با استفاده از این مایع ضد عفونی کننده خاک خود را ضد عفونی کنند و همچنین این مایع می‌تواند خاک پارک‌ها را که کودکان در آن بازی می‌کنند استریلیزه کند.

 به گفته بابایی، این مایع در صنایع شیر به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: هزینه یک لیتر از این مایع ضد عفونی کننده گیاهی ۱۵۰۰ تومان است که شهروند می‌تواند این لیتر مایع ضد عفونی کننده را با ۱۰ لیتر آب مخلوط کند و از آن برای ضد عفونی کردن سبزیجات استفاده کند.

 بابایی با بیان این که نمایشگاه علم تا عمل موفق به انعقاد قرارداد میلیاردی فروش این محصول شده اند، تصریح کرد: صبح امروز با شرکتی که در کشور عراق فعالیت می‌کند قرارداد ۳ میلیارد تومانی منعقد کردیم. همچنین یک سرمایه گذار تهرانی نیز دو میلیارد تومان برای تولید و فروش این مایع ضد عفونی کننده با ما قرارداد بست.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین کشور ازبکستان مواد اولیه این مایع را از کشور ما تهیه می‌کند و در کشور خود تولید می‌کند و برای اولین بار صادرات این مایع از کشور ازبکستان صورت گرفته است.

 مایع ضد عفونی کننده گیاهی تجاری سازی شده تحت عنوان نوج مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.