×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مواد اولیه “داروهای گیاهی” از ایران، ساخت از کشورهای اروپایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امیرحسین جمشیدی، مدیر کل داروهای طبیعی و سنتی وزارت بهداشت اظهار داشت: باید توجه داشت که آلمان صدر تولید “داروهای گیاهان جهان” است و کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس و اتریش جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ وجود “منابع گیاهان دارویی” بسیار قوی تر از آلمان، فرانسه و … است، افزود: متاسفانه در خیلی از موارد “مواد اولیه” بسیاری از داروهای گیاهی به صورت خام به خارج از کشور صادر می گردد و کشورهای پیشرفته به لحاظ دارا بودن تکنولوژی تبدیل این گیاهان به داروهای گیاهی آنها را به “دارو” تبدیل کرده و دوباره به قیمت چند برابری به ایران صادر می کردند.

جمشیدی ادامه داد: در کشور ما حدود ۸ هزار گونه گیاهی وجود دارد که از این تعداد ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ گونه در “طب سنتی” کاربرد زیادی دارند و فرآورده هایی که از این گیاهان ساخته می شود به صورت داروهای گیاهی، اسانس و عصاره هستند که به صورت خام بسته بندی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که کشور ما دانش علمی و مواد اولیه داخلی را دارا است که تنها با حمایت صحیح و مدیریت درست از این دو عامل می توانیم رونق صادرات را دو چندان کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.