×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با گیاه دارویی اسپیره Filipendula ulmaria و خواص درمانی آن

اسپیره Filipendula ulmaria

اسپیره Filipendula ulmaria

اسم علمی: Filipendula ulmaria

اسم انگلیسی: Meadowsweet

مواد مؤثره شبیه آسپرین برای اولین بار در قرن نوزدهم از درخت اسپیره استخراج شدند. شاخ و برگ این گیاه برخی ویژگیهای شبیه آسپرین بویژه ضدالتهابی خفیف را دارند اما اسپیره بر خلاف آسپرین دارای خواص درمانی مشکلت مربوط به معده های اسیدی مانند سوزش سر دل و زخم معده است.

کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: سرشاخه های گلدار

اثرات مهم: ضد ترش کردن معده، ضدالتهاب، ضد روماتیسم و قابض

سوء هاضمه و ترش کردن، زخم معده و سندروم روده تحریک پذیر: اسپیره یکی از بهترین داروها برای درمان مشکلات اسیدی معده است و ضمن اینکه از ترشح اسید معده جلوگیری می کند، معده را نیز ترمیم می کند. در صورت بروز علائم خفیف سوزش سر دل، یا ریفلاکس اسیدی معده استفاده از اسپیره اثرات مثبتی خواهد داشت که البته ممکن است برای حصول بهترین نتیجه نیاز به مصرف بلندمدت آن باشد. خاصیت قابض و سفت کننده ی اسپیره آنرا به یک داروی خوب برای اسهال های مزمن و سندروم روده تحریک پذیر تبدیل کرده است.

دردهای روماتیسمی، فیبرومیالژیا: اسپیره می تواند عضلات و مفاصل سفت و دردناک را تسکین داده،التهاب را کاهش دهد و پسماندهای اسیدی را نیز از عضلات و مفاصل خارج کند. مخصوصاً در مواقعی که این علائم (درد و سفتی عضلات) در هنگام بیدار شدن یا نشستن طولانی مدت ایجاد می شود، مصرف اسپیره همراه با دانه کرفس می تواند به منظور کاهش التهاب و کمک به حرکت آزادانه تر عضلات کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.