×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترویج کشت گیاهان دارویی کمک به احیای طب سنتی است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدمهدی گودرزی سروش با بیان اینکه برگزاری همایش هزاره تألیف قانون در راستای شناخت و معرفی شخصیت پزشکی بوعلی‌سینا به عنوان نابغه شرق دنیا محسوب می‌شود اظهار داشت: طب سنتی و طب مدرن مدیون خدمات علمی بوعلی سینا هستند و شیخ‌الرئیس شخصیتی است که برای ارتقا یا کسب شهرت، علم نیاموخته بلکه برای خدمت به بشریت زندگی خود را وقف کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره معاصر علم برای کسب ثروت است، تصریح کرد: تولید علم در نهایت برای منفعت شخصی و یا منطقه‌ای است اما افرادی چون بوعلی سینا بدون نظر منفعتی فقط در راستای خدمت به بشریت علم آموختند و خدمات آنها در راستای رضای خدا بوده و تا بی‌نهایت ادامه دارد.

دبیر کمیته راهبردی گیاهان دارویی استانداری همدان تشکیل کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استانداری همدان را مقدمه‌ای برای احیای طب سنتی به صورت آکادمیک در همدان دانست و ابراز داشت: همدان در طب سنتی و تولید گیاهان دارویی سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و با احیای طب سنتی از طریق مراکز دانشگاهی بار دیگر همدان به جایگاه اصلی خود در این زمینه باز گردد.

وی با بیان اینکه مقدمه طب سنتی تولید گیاهان دارویی است تصریح کرد: کمیته راهبردی گیاهان دارویی هم به دنبال افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی بوده و هم به دنبال تولید محصولاتی با مصرف آب کم است.

گودرزی‌سروش با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ارزش افزوده بسیار زیادی دارند گفت: برای کشت و تولید گیاهان دارویی در کشور فرهنگسازی صورت نگرفته و کشاورزان نسبت به سودآوری کشت گیاهان دارویی اطلاعاتی ندارند و در نتیجه کمتر به کشت آن مبادرت می‌کنند.

وی افزود: کمیته راهبردی گیاهان دارویی سیاستگذاری، مشاوره و حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی، شرایط بسیار مناسبی را برای تولید گیاهان دارویی فراهم کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی، فراوری این محصولات به صورت اسانس و ایجاد کارخانجات تولید دارو با پایه گیاهان دارویی است، بیان داشت: در کشور چند کارخانه تولید داروی گیاهی راه‌اندازی شده و مردم هم از محصولات آنها استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه از داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند و این چالشی برای تولید داروهای گیاهی ایجاد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.