×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری همایش هزاره تألیف قانون در همدان

سید محمد ذوالحواریه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کتاب قانون منبع و مرجع اصلی علم طب سنتی است، اظهار کرد: دانشجویان دوره تخصصی علم طب سنتی کتاب قانون شیخ‌الرئیس، بوعلی سینا را به عنوان منبع اصلی این علم مطالعه می‌کنند.

ذوالحواریه افزود: همدان یکی از قطب‌های طب سنتی بوده و راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در این شهر به رشد و توسعه علم طب سنتی کمک شایانی می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان، با بیان این که برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در همدان باعث معرفی بیشتر ابن‌سینا به مردم می‌شود، تصریح کرد: وجود آرامگاه شیخ‌الرئیس در همدان باعث رشد و توسعه بهتر طب سنتی در همدان با برگزاری همایش‌ها و نکوداشت‌های این دانشمند بزرگ جهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استانداری همدان کمیته راهبردی گیاهان دارویی شکل گرفته است، ابراز داشت: در این کمیته مسائل پیش روی گیاهان دارویی مطرح و راهکارهای توسعه و ترویج استفاده از گیاهان داوریی و طب سنتی مطرح و چاره‌اندیشی می‌شود.

ذوالحواریه با تأکید بر این که راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان از فعالیت غیر علمی برخی افراد در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: طب سنتی به صورت کلاسیک و علمی با تربیت دانشجویان به جامعه تحویل داده و یکپارچگی و انسجام را در حوزه طب سنتی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در دانشکده طب سنتی کتاب قانون به عنوان یکی از منابع اصلی تدریس خواهد شد، افزود: در همدان استادی برای تدریس کتاب قانون نداریم و اساتید از تهران دعوت خواهند شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان، با بیان این که راه اندازی دانشکده طب سنتی و برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در همدان نوع نگاه جامعه به طب سنتی را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: در طب مدرن نیز به طب سنتی نگاه خوبی نمی‌شود و با برگزاری همایش هزاره تألیف قانون، اهمیت علم طب سنتی و جایگاه بوعلی سینا در طب مدرن بیشتر مشخص شده و نگاه‌ها نسبت به طب سنتی مثبت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.