×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گیاهان دارویی ایران را کشورهای دیگر به نام خود ثبت کرده‌اند

Ferula assa-foetida آنغوزه

آنغوزه Ferula assa-foetida 

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، علیرضا زمانی با بیان اینکه بوعلی سینا نابغه شرق است، اظهار داشت: بعد از گذشت یک‌هزار سال از دوران بوعلی‌سینا نباید انتظار داشت که همه فعالیت‌های پزشکی این دانشمند بزرگ با علم پزشکی مدرن مطابق باشد.

وی افزود: تألیفات اطباء قدیم و خصوصاً شیخ‌الرئیس بوعلی سینا را باید به زبان علم روز به جامعه ارائه کرد تا در دنیا اثرگذار باشد.

محقق گیاهان دارویی با اشاره به اینکه دانش گیاهان دارویی را باید بر اساس علم روز بیان کرد، ابراز داشت: طب مدرن بدون انجام آزمایش و استفاده از تکنیک‌های دانش مدرن، نتایج علمی را قبول نمی‌کند.

وی اضافه کرد: برای بررسی نظریات علمی ابن‌سینا آنها را باید با تحقیقات علمی مورد بررسی قرار داد و به صرف اینکه بوعلی‌سینا موضوع علمی را مطرح کرده نباید آن را پذیرفت.

زمانی برگزاری همایش هزاره تألیف قانون را در معرفی همدان بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: اکثر کشورهایی که قدمت زیادی ندارند، به دنبال ساختن سمبلی برای معرفی کشور خود هستند و ما باید داشته‌های علمی و تاریخی خود را به عنوان سمبل و نماد فرهنگی کشور پاس بداریم.

وی یادآور شد: کتاب قانون به دانشمندان امروزی ایده انجام تحقیقات علمی می‌دهد و به رشد و تعالی علم کمک شایانی می‌کند.

مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طب سنتی در برخی مواقع زیاده‌روی می‌کند، تصریح کرد: تا چند سال پیش به طب سنتی اهمیت داده نمی‌شد و امروز نیز در مورد این طب افراط و تفریط می‌شود.

وی گیاهان دارویی را میراث فرهنگی کشور دانست و گفت: بسیاری از گیاهان دارویی که از ایران به کشورهای انگلیسی زبان ارسال شده نام فارسی دارند.

زمانی اضافه کرد: در مورد گیاهان دارویی که مخصوص ایران بوده برای ثبت و دفاع از آنها هیچ کاری نشده و برخی کشورهای دیگر مانند هندوستان گیاهان دارویی که در اقلیم ایران پرورش یافته را به اسم خود ثبت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.