×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ساخت بانک ژن گیاهان دارویی دریایی در چین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دولتی چین، این کشور تصمیم دارد بانک ژن گیاهان دارویی، جانوران و میکروارگانیسم های دریایی را در مجموعه ای به ابعاد ۲۰۰۰ متر مربع ایجاد نماید. بنابر گفته ی مسئولین این پروژه، مجموعه ی مذکور شبیه به “کشتی نوح” (Noah’s Ark) خواهد بود. ۲۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی چین در اجرای این طرح مشارکت فنی و علمی خواهند داشت و در حدود ۲۰ هزار ژرم پلاسم در آن نگهداری خواهد شد.

پژوهشگران چینی امیدوارند که این مجموعه در دسامبر سال ۲۰۱۵ شروع به کار نماید. به گفته ی آنان، تجارت گیاهان دارویی دریا بتازگی شروع شده است و آینده روشنی دارد. آنان تخمین زده اند که تجارت گیاهان دارویی دریا و بخش های مختلف مرتبط با آنها می تواند سالانه ۱۶۳ میلیارد دلار برای کشور چین درآمدزایی داشته باشد.

شایان ذکر است که در سال های گذشته انجمن گیاهان دارویی ایران نیز تصمیم داشت در زمینه شناسایی و کاربرد گیاهان دارویی خلیج فارس اقداماتی را انجام دهد ولی مسئولین مربوطه حمایت های لازم را انجام ندادند و حتی همایشی که قرار بود در این رابطه در جزیره ابوموسی برگزار شود، هیچگاه حمایت نشد.

لینک منبع اصلی خبر:

http://www.china.org.cn/china/2013-09/20/content_30078685.htm

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.