×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در جهان گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که خواص معجزه‌آسایی در کنترل تعریق بدن و رفع بدبویی ناشی از آن دارند. این گیاهان با کنترل میزان تعریق بدن در روزهای گرم تابستانی و با پیشگیری از تجمع و رشد باکتری‌ها در سطح پوست و منافذ آن علاوه بر آنکه میزان تعریق را به حداقل ممکن می‌رسانند به نوعی موجب ضدعفونی شدن پوست بدن و از بین رفتن بوهای نامطبوع هم می‌شوند. اگر می‌خواهید تعریق تابستانه‌ را مهار کنید باید از همین امروز دست به کار شوید.

اگر شما هم ترجیح می دهید مواد طبیعی و گیاهی را جایگزین محصولات آرایشی و بهداشتی صنعتی کنید، نسخه های گیاهی بوعلی سینا را فراموش نکنید.

معجون سبزیجات بنوشید

نوشیدن معجون سبزی شاهی یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از بدبویی بدن در روزهای گرم تابستان است. اگر در گروه افرادی قرار دارید که در فصل تابستان با گرم شدن هوا دچار گرمازدگی، تعریق زیاد و به‌دنبال آن بدبویی بدن می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع تابستان به مدت ۲ هفته هر صبح ناشتا معجون شاهی بخورید.

برای این کار می‌توانید شاهی تازه را خرد کرده با ۱۰ دانه تخم شاهی درون مخلوط‌کن بریزید و هر روز ناشتا یک فنجان پر یا نصف لیوان از این معجون را بخورید. بعد از ۲ هفته خواهید دید که در مقایسه با سال‌های قبل تابستان بهتری را پشت‌سر می‌گذارید و کمتر دچار بدبویی و تعریق بدن می‌شوید.

با این جوشانده حمام کنید

یکی از بهترین راه‌های کنترل تعریق در روزهای گرم تابستان حمام درمانی با جوشانده برگ مورد است. برای تهیه این جوشانده کافی است ۱۰۰ گرم از برگ‌های تازه خشک شده مورد را درون ۵‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا پس از جوشیدن ۳ لیوان از آن باقی بماند. در این مرحله کافی است وان حمام را پر کنید و این جوشانده را به آب وان اضافه کنید.

کافی است در هفته دوبار درون این آب به مدت ۲۰ دقیقه دراز بکشید و بدن‌تان را با آن بشویید. جوشانده برگ‌های مورد به جهت خاصیت قابضی که دارند موجب انقباض غدد تعریق در بدن شده و به‌دنبال آن میزان تعریق بدن کنترل می‌شود. علاوه بر این برگ مورد برخلاف مورد بوی دلنشینی دارد که می‌تواند بدن را خوشبو کند.

اسپری شیرین‌بیان بزنید

همه ما در فصل تابستان در مقایسه با دیگر ماه‌های سال بیشتر از عطر، ادکلن و اسپری خوشبو کننده بدن استفاده می‌کنیم و هر ماه مبلغی را برای این کار کنار می‌گذاریم.

ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم؛ به جای استفاده از عطرها و اسپری‌های خوشبوکننده صنعتی از اسپری گیاهی شیرین‌بیان استفاده کنید. برای تهیه این اسپری کافی است ۵۰ گرم شیرین‌بیان را درون ۳ لیوان آب بجوشانید تا یک و نیم لیوان از آب آن باقی بماند. بعد از آماده شدن جوشانده را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. این جوشانده را درون ظرفی که قابل اسپری کردن باشد، بریزید و روزی سه‌بار آن را به بدن به ویژه بخش‌هایی که بیش از همه عرق می‌کند، اسپری کنید.

نعناع درمانی کنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف نعناع به‌صورت خوراکی و موضعی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان تعرق در فصل تابستان داشته باشد. برای این منظور بهتر است مصرف نعناع تازه را در این فصل بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید و تا حد امکان از نعناع تازه برای تهیه غذا، سالاد و نوشیدنی استفاده کنید. علاوه بر این حمام کردن با عصاره یا اسانس تهیه شده از نعناع هم می‌تواند در خنک کردن بدن از درون، کاهش میزان تعرق همچنین خوشبو شدن بدن کمک کند. برای این کار می‌توانید ۴ تا ۶ قطره از عصاره نعناع را به وان حمام اضافه کنید و نیم ساعت در آن دراز بکشید.

عرق‌سوز می‌شوید؛ رزماری بزنید

بسیاری از مردم به‌ویژه افرادی که دچار اضافه‌وزن یا چاقی هستند در فصل تابستان و به‌دلیل تعریق زیاد قسمت‌هایی از بدن مانند زیربغل و کشاله ران عرق سوز می‌شوند. این افراد معمولا برای فرار از این وضعیت از پودر بچه استفاده می‌کنند تا از بروز این عارضه پیشگیری کرده یا برای درمان آن اقدام کنند. در طب سنتی شیوه دیگری وجود دارد که به درمان این عارضه کمک می‌کند.

تنها کافی است برگ خشک شده رزماری را با مخلوط‌کن به حدی خرد و ریز کنید که پودری کاملا نرم به دست آید. این پودر باید عاری از هرگونه چوب یا ساقه سخت باشد و به حدی نرم شده باشد که از آن بتوانید به جای پودر بچه برای درمان عرق سوز و تسکین سوزش‌های آن در تابستان استفاده کنید.

پودر گلسرخ را جایگزین مام کنید

گلسرخ یکی از دردسترس‌ترین گیاهان دارویی است که در آشپزخانه تمامی خانم‌های خانه‌دار پیدا می‌شود. این گیاه دارویی که خواص متعدد و کم‌نظیری دارد، می‌تواند یکی از بهترین داروهای طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن به‌ویژه بوی پا و بوی نامطبوع داخل کفش باشد. برای استفاده از این گیاه کافی است برگ‌های خشک گلسرخ را آسیاب کنید و پودر نرم به دست آمده از آن را به بخش‌هایی از بدن که بیش از حد عرق می‌کنند، بمالید. برای مثال می‌توانید این پودر را به زیر بغل یا کف پاها بمالیدتا به این ترتیب مانع از افزایش تعریق در روزهای تابستان به دلیل افزایش دمای هوا شوید.

بوی بد پا را مهار کنید

اگر بعد از انجام کارهای روزانه و پیاده‌روی هنگام بازگشت به خانه نگران بوی بد و نامطبوع پاهای‌تان هستید، با یک نسخه گیاهی و منحصربه‌فرد می‌توانید از شر بوهای مزاحم راحت شوید. تنها کافی است به مدت ۱۰ روز، شب پاهای‌تان را درون جوشانده یا عصاره برگ یا گلبرگ خشک شده گل سوسن قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا میزان تعریق پاهای‌تان را کنترل کنید و به این ترتیب مانع از بو گرفتن پاهای خود شوید. در طول روزهای تابستانی بهتر است هر ماه این شیوه را تکرار کنید تا بقیه روزهای گرم تابستان را با آسودگی خیال و بدون بوهای مزاحم سپری کنید.

اسپری گیاهی بسازید

یکی دیگر از شیوه‌های طبیعی برای کنترل میزان تعریق بدن این است که از مخلوط جوشانده برگ درخت سیب و سرکه برای شست‌وشوی بدن استفاده کنید. حمام کردن با این مخلوط دو یا سه بار در هفته تاثیر زیادی در کاهش میزان تعرق و خوشبو شدن بدن دارد. برای تهیه جوشانده برگ درخت سیب باید برگ‌های تازه درخت سیب را جمع‌آوری کرده و مقدار ۵۰ گرم آن را با ۳ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا یک لیوان از آن باقی بماند. سپس این جوشانده را با نصف لیوان سرکه مخلوط کرده و آن را درون وان پر از آب ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه درون آن بخوابید. حتی می‌توانید این ترکیب را با کمک یک لیف لطیف و نخی به بدن‌تان بمالید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که در فصل تابستان با گرم شدن هوا دچار گرمازدگی، تعریق زیاد و به‌دنبال آن بدبویی بدن می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع تابستان به مدت ۲ هفته هر صبح ناشتا معجون شاهی بخورید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.