×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات روزانه ۶ تن شیرین بیان توسط کارخانه عطران دارو

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدحسین شاملی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: از این ظرفیت و تسهیلات موجود با همکاری تعاونی ها و تشکل های بهره برداران منابع طبیعی در راستای تولید و رفع نیاز کارخانه ها می توان استفاده کرد.

وی به لزوم حفاظت رویشگاه ها و جلوگیری از برداشت، حمل و خرید ریشه هایی که بصورت غیر مجاز و قاچاق برداشت می شود، تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز روز افزون صنایع داخلی و نیاز بازارهای خارجی انجام تحقیقات در زمینه گسترش رویشگاه ها و کاشت شیرین بیان برای تأمین صنایع داخلی ضروری است.

مدیرعامل کشت و صنعت عطران دارو نیز در این جلسه اظهار کرد: محصولات عصاره شیرین بیان به سه صورت مایع با رطوبت ۱۶درصد، جامد با رطوبت ۱۲درصد و به صورت پودر برای صادرات به خارج از کشور تولید می شود.

عبدالصمد شاکرین ظرفیت اسمی کارخانه را روزانه شش تن اعلام کرد که بیش از دوهزار تن در سال تولید خواهد داشت.

وی افزود: این مجتمع بصورت مستقیم ۴۰ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

در ایران شیرین بیان علاوه بر رویشگاه های طبیعی در باغات و دیم زارهای غلات یافت می شود که دارای ریشه عمیق با مغز زردرنگ و طعم شیرین است.

ارزش دارویی این گیاه در ریشه آن و ماده ای بنام گلیسیرهیزین است که ۵۰ برابر شیرین کنندگی بیشتر نسبت به ساکارز دارد که از داروهای مهم طب سنتی با خواص متعدد و عمدتاً در درمان ورم معده و ناراحتی های گوارشی مصرف می شود .

علاوه برآن در افزایش فشار خون و همچنین در صنایع غذایی بعنوان شیرین کننده و در دخانیات نیز برای عطر و طعم توتون مصرف دارد.

  1. فریبرز

    عطران دارو جیره خوار آلمانی ها برای اختلال در بازار شیرین بیان ایران است. تخریب محیط زیست باشد پیشکش!!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.