×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت زرشک در استان خراسان جنوبی آغاز شد

غلامرضا هادربادی اظهارکرد: از سطح مزارع زرشک استان ۱۵۰۰ تن زرشک بر ارزش تقریبی هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال  تولید شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول به ارزش هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال از مزارع زرشک استان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می شود افزود:کاشت و برداشت زرشک برای ۱۵ هزار نفر در استان موقعیت شغلی ایجاد کرده است.

هادربادی بااشاره به اینکه با وجود تولید مناسب، زرشک کاران با مشکلات بسیاری مواجه هستند گفت:خشکسالی های مکرر، کمبود آب و سیستم های قدیمی آبیاری، بی توجهی باغداران به کوددهی زیاد و حاصلخیزی خاک از آن جمله است.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول زرشک اقدام هایی از جمله توسعه سطح زیرکشت، افزایش عملکرد در واحد سطح با اجرای طرح های تغذیه، اصلاح و احیای باغ های زرشک، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با هدف افزایش راندمان آبیاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: با توجه به سازگاری محصول زرشک با شرایط اقلیمی تسهیلات مورد نیاز برای توسعه باغ های زرشک، صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری این محصول از محل طرح توسعه کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای ۱۳ واحد فرآوری محصول زرشک مجوز صادر شده و در حال ساخت می باشند افزود: در حال حاضر ۴ واحد در شهرستان های فردوس، قاین و بیرجند فعال است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.