×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دوهزار گونه گیاهی در چهار میلیون هکتار مراتع فارس شناسایی شده است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: استان فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید ۵۰ درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.

بردبار افزود: گلهای ریز و زیبای بابونه کازرونی ، رایحه خوش آویشن شیرازی ، حنای خوش رنگ لار، سدر خوش عطر لامرد، زعفران استهبان، عرقیات بی نظیر ، کتیرا ، آنغوزه و بارهنگ شیراز ، شهرت جهانی دارند.

وی بیان داشت: استان فارس چهارمیلیون هکتار مراتع در اقلیم های مختلف دارد که حدود دو هزار نمونه گیاه دارویی در آن شناسایی شده است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: هرسال بین سه تا پنج هزار هکتار از اراضی ملی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته و امسال نیز طرح توسعه گیاهان دارویی شامل پیازگل نرگس ، باریجه ، آنغوزه و جاشیر خوراکی درسه هزار هکتار از مزارع و منابع طبیعی این استان اجرا شده است .

بردبار افزود: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاه دارویی به ارزش ۲۵ میلیون دلار از فارس به کشورهای آلمان ، کویت ، قطر ، بحرین و عربستان سعودی صادر می شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.