×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

دکتر محمدصادق رجحان به سال ۱۳۱۰ در شیراز چشم به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم در زادگاه خود در سال ۱۳۲۹، وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۳۵ دانشنامه پزشکی خود را با درجه ممتازی از همان دانشگاه دریافت کرد.

وی پس از سال‌ها تحقیق و تدریس در سال ۱۳۶۸به مقام استادی ارتقاء یافت و در کنار آن به تالیف آثاری در رشته بافت شناسی و اخلاق پزشکی مبادرت ورزید.

دکتر محمد صادق رجحان در سال ۱۳۶۸ به عنوان استاد نمونه کشور و در سال ۱۳۸۰ در نخستین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه علم بافت شناسی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در رشته‌ پزشکی بیش از هر چیز به تخصص بافت شناسی علاقمند بود اما در کنار آن به طب اسلامی، گیاه درمانی و اخلاق پزشکی نیز توجه داشت و تحقیقاتی هم انجام داده است.

از آثار محمد صادق رجحان می‌توان مقالات فراوان و چندین کتاب در زمینه بافت شناسی پزشکی و اخلاق دینی در پزشکی را نام برد.

بافت شناسی انسانی، ضروریات بافت شناسی، آسیب شناسی کامل پزشکی، جنین شناسی کامل پزشکی، گیاه درمانی و شفا در هشت جلد، بافت شناسی و اطلس رنگی برای آسیب شناسان، چکیده قانون در طب ابن سینا، چکیده تحفه حکیم مؤمن، بهداشت درمان آموزش پزشکی از قرآن کریم و کلام معصومین(ع)، انسان و قرآن و ثواب القرآن از جمله آثار وی محسوب می‌شوند.
دکتر رُجحان پس از عمری تلاش بی وقفه و خدمت به مردم، در تاریخ ۱۷ ارد یبهشت ۱۳۹۰ در سن هشتاد سالگی چشم بر جهان فروبست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.