×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بهروز غیبی در گفتگو با مهر در خصوص ضرورت اجرای طرح جامع گیاهان دارویی در کشور گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت گیاهان دارویی درکشور معادل ۳۹ هزار و ۶۱۸ هکتار با تولید حدود ۳۸ هزار و۶۶۱ تن است.

مدیرکل دفتر امور سبزی، گیاهان زینتی و دارویی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: میزان صادرات گیاهان دارویی در سال جاری بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۳ تن است، ضمن اینکه عملکرد این گونه از گیاهان هم اکنون ۹ دهم تن درهکتار است.

وی افزایش سطح زیرکشت، تولید و صادرات گیاهان دارویی را از اهداف طرح جامع عنوان کرد و افزود: در این طرح بهبود شرایط کشت، فراهم کردن تجهیزات برای تولید و فرآوری مکانیزه گیاهان دارویی دنبال می شود، ضمن اینکه افزایش تعداد کارخانجات فرآوری این گیاهان و مجهزکردن واحدهای فرآوری موجود به منظور افزایش تولید داروهای گیاهی و مواد اولیه صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور سبزی، گیاهان زینتی و دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در طرح جامع گیاهان دارویی که درسال گذشته با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به منظور افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولیدات گیاهی نهایی شد، کمک به طراحی و ساخت دستگاههای کاشت و برداشت، ساماندهی وضعیت تولید بذور، قلمه و نشاء و نیز کنترل واردات بی رویه بذور اصلاح شده هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل کشت گیاهان دارویی مختص مناطق خشک و نیمه خشک در طرح مذکور خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت محصولات فرآوری شده از گیاهان دارویی و افزایش سطح دانش فعالان بخش تولید و فرآوری در این طرح دنبال می شود.

به گزارش مهر، طرح جامع گیاهان دارویی به عنوان طرحی ملی در کلیه استانهای کشوربه مدت ۵ سال و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹/۵۳ میلیارد ریال با هدف صادرات، ارزآوری و اشتغالزایی اجرا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.