×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران گفت: گیاهان دارویی در بهبود اقتصاد کشور ارزش زیادی دارد اما متأسفانه کشور ما در بحث گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمد باقر رضایی اظهار کرد: مدرن شدن زندگی امروزی باعث شده تا از گیاهان دارویی استفاده نکنیم و به سمت محصولات خارجی برویم.

وی با اشاره به روش‌های سنتی متداول در عرصه گیاهان دارویی در کشور افزود: در طی ۳۰ سال گذشته متخصصین کشور فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه گیاهان دارویی انجام داده‌اند.

رضایی با اشاره به موزه زنده گیاهی کشور اظهار کرد: کاشت ۱۲۰ خانواده گیاهی، انجام آزمایش‌های سازگاری بیش از ۱۲ هزار گونه گیاهی و موفقیت در سازگاری و استقرار حدود چهار هزار گونه از فعالیت‌های انجام گرفته در این موزه است.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی مصارف مختلف و اهمیت بالایی دارند و باید در حفظ و حراست از آنها تلاش کرد.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران تأکید کرد: ورود گیاهان و داروهای گیاهی خارجی و غفلت از گیاهان دارویی بومی و دانش استفاده از آنها پایداری توسعه گیاهان دارویی در کشور را تهدید می‌کند.

رضایی ادامه داد: مصرف گیاهان دارویی در خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آنان به سلامت خود می‌اندیشند.

وی اظهار کرد: کشور ما در بحث گیاهان دارویی قدمت زیادی دارد و وجود دانشمندانی مانند ابوعلی سینا این واقعیت را به اثبات می‌رساند.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران خاطر نشان کرد: باید در این زمینه تلاش بسیار کنیم چرا که کشور ما پتانسیل بالای این گیاهان را دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.