×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: طبیعت به گونه‌ای است که انسان در رابطه با آن دایما در معرض آسیب‌ها به خصوص از نوع جسمی قرار دارد.

وی افزود: به خاطر نوع غذا، تغییرات اب و هوا و تنش اندام‌‌های انسان با محیط همواره سلامت انسان در معرض خروج از تعادل و ایجاد بیماری قرار دارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان ساخت: خدا برای هر دردی که در زندگی طبیعی ایجاد می‌شود یک درمان قرار داده است.

وی گفت: امروز با روشی مجزا در برخورد با بیماری‌ها مواجه هستیم.

رییس جمهور اذعان داشت: شیوه پزشکی رایج در دنیای امروز پیشرفت‌های فراوانی کرده و راه‌های زیادی برای درمان انجام می‌گیرد و خوشبختانه پزشکی ایران مثل هر بخش دیگری در این حوزه نیز می‌درخشد.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های زیادی در بخش پزشکی ایران رخ داده و به موازات این پیشرفت‌ها، بیماری‌های جدیدتری نیز در حال ایجاد شدن هستند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: تنها راه سلامت بخش برای جامعه و صیانت از سلامتی مردم شیوه رایج در پزشکی نیست که این روزها به حق ایرادات فراوانی به آن وارد است.

رییس جمهور افزود: جراحی‌ها در برخی موارد تبعات خوبی دارد اما در بسیاری از موارد تبعات سنگینی به جسم انسان وارد می‌کند.

وی گفت: در صدد نقد پزشکی رایج دنیا نیستم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: همه وجود انسان از طبیعت است و به نظرم بیراه نیست درمان همه دردهای انسان را در طبیعت جستجو کنیم.

وی اضافه کرد: باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم. همانگونه که ایرانیان هوشمند در طول تاریخ از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده‌اند.

رییس جمهور بیان داشت: طب سنتی ایران بر مبنای طبیعت انسان پایه‌ریزی شده، اما متاسفانه در جریاناتی که به ملت ایران تحمیل شد، سرمایه‌های فرهنگی زیادی را از دست دادیم.

وی افزود: از جمله سرمایه‌های از دست رفته، طب سنتی ایران بود. اگرچه در سال‌های اخیر جهش بزرگی در این رشته اتفاق افتاد، اما خروج از طب سنتی به ایران تحمیل شد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز باید به داشته‌های خود بازگشته و این سرمایه عظیم را احیا کنیم.

وی اضافه کرد: پزشکان امروز برای درمان و صیانت از سلامت نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته برای تشخیص بیماری‌ها دارند.

رییس جمهور ادامه داد: در پزشکی جدید برای تشخیص هزینه‌های زیاد و تبعات فراوانی به انسان تحمیل می شود و بیمار مجبور به پرداخت هزینه انواع اسکن‌ها است.

وی گفت: بدون دستگاه‌های پیشرفته تقریبا تشخیص علت بیماری برای پزشکان ناممکن است یا دقیق نیست اما آیا در طب سنتی روش‌های تشخیص دقیق تر و حکیمانه‌تری در تاریخ ایران وجود نداشته است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در تاریخ ایران هنوز حکیمی همچون ابن‌سینا متولد نشده است.

رییس جمهور اذعان داشت: در کتاب قانون این حکیم بزرگ بیش از ۲ هزار نسخه برای انواع بیماری‌ها و مزاج‌های گوناگون ارایه شده و روش‌های ارزان‌تر و دقیق‌تر تشخیص در این شیوه طب سنتی به جامعه ارایه شده است.

رییس دولت دهم ادامه داد: همین الان حکیمانی داریم که با گرفتن نبض از نوک سر تا پا اسکن کرده و بیماری را به خوبی تشخیص می‌دهند.

وی گفت: در طب سنتی ایران، علت و ریشه درمان می شود در حالی که در پزشکی جدید فقط با درمان عوارض بیماری مواجه هستیم.

رییس جمهور خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های تشخیص را نفی نمی‌کنم اما شاید تکمیل کننده پزشکی جهان، طب سنتی ایران باشد.

وی ادامه داد: طب ایرانی دارای روش‌های درمانی ویژه خود است که باید احیا شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تجربه تاریخی می‌گوید طب ایرانی با بدن انسان و محیط زیست بسیار سازگارتر و ماندگارتر است.

وی احیای طب سنتی ایران را نیازمند یک حرکت ملی دانست و گفت: به هرحال یک رقیب پرقدرت مقابل طب ایرانی ایستاده و تا سال‌های اخیر نیز تصمیم گیری درباره طب ایرانی در اختیار این رقیب بوده است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: متاسفانه پزشکی به صنعت و تجارت تبدیل شده در حالی که در فرهنگ ایران طبابت یک کار انسانی است که باید این فرهنگ را احیا کرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این حق هر ایرانی است که برای درمان بیماری‌های خود ۲ گزینه کامل در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی کشورها ۲ سیستم کاملا موازی وجود دارد که من از برخی از آنها بازدید کرده‌ام. وجود ساختارهای موازی با هم اشکالی ندارد زیرا این سیستم‌ها قصد جنگیدن را با یکدیگر ندارند.

وی با تاکید بر فراگیر کردن نظام نامه طب ایرانی در کشور خاطرنشان ساخت: به فضل الهی امیدواریم پایه و اساس این نظام نامه را در ایران پیاده کرده و آن را جاری کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت حفظ میراث فرهنگی اشاره داشت:‌ زمانی که بخشی از ساختمان‌ها از تیغه‌ها به عنوان میراث مادی آسیب می‌بینند، انسان افسرده می‌شود اما بالاتر از این میراث مادی میراث معنوی است.

وی ادامه داد: متاسفانه چند عطاری چندصدساله در میدان ابن‌سینا به دلیل ساخت مترو تبدیل به پاساژ شده‌اند.

رییس جمهور گفت: حکیمی در یکی از این عطاری‌ها ۲ تا ۳ هزار گیاه دارو داشت و در سال ۷۸ به طبابت مردم مشغول بود.

احمدی‌نژاد گفت: اگر این نسل برود، یک تاریخ از بین می‌رود. این‌ها سرمایه های عظیمی هستند که به راحتی تولید نمی‌شوند. بنابراین باید داشته‌های خود را به سرعت جمع کرده و از آنها حمایت کنیم.

احمدی‌نژاد از واردات سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات به کشور خبر داد و افزود:‌ این میزان واردات منهای حجم واردات لوازم بهداشتی و آرایشی است.

وی تاکید کرد: باید به اندازه واردات دارو و تجهیزات صادرات گیاهان دارویی داشته باشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان گیاهان دارویی اظهار داشت:‌ متاسفانه موانع اداری همیشه وجود داشته و نوعی بروکراسی ایجاد کرده‌اند که ۸ نفر مثل من نیز اگر این بوروکراسی را دور بزنند باز مشکلات سر جای خود است.

رییس جمهور تاکید کرد: ایران و ایرانی باید در هر موضوعی سر صف باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تردید ندارم ظرف ۵ سال آینده طب ایرانی نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز جایگاه شایسته خود را به دست خواهد آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.