×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معصومه فرهمند با اعلام این مطلب گفت: در این مرکز خرید که در برزیل به ثبت رسیده و به شکل تعاونی فعالیت خواهد کرد، عرضه و فروش تولیدات گیاهان دارویی را دنبال خواهیم کرد و از آنجایی که گیاهان دارویی متقاضی و استقبال کننده بسیاری دارد به دنبال فروش محصولات خود در آن سوی آبها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای ایجاد این مرکز خرید انجام شده است و اگر از طرف دولت حمایت شویم و طی رایزنی با کشور برزیل مکانی برای عرضه تولیدات تعاونی‌ها در اختیارمان قرار گیرد تا دیگر هزینه اجاره نپردازیم و تنها هزینه حمل کالا از ایران باشد، در آن صورت صادرات تعاونی‌ها در داخل نیز به سرعت گسترش می یابد.

به گفته فرهمند درصورت حمایت دولت برای تامین زمین یا خرید مکانی جهت ایجاد این مرکز خرید تعاونی، حجم صادرات کشور افزایش یافته، مشاغل خانگی گسترش می یابد و آمار اشتغالزایی و درآمد زایی بالا می رود.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع دستی هنرگستران در ادامه اظهارکرد: پیش از ایجاد این مرکز خرید درصدد بودیم تا یک کارخانه بسته‌بندی گیاهان دارویی را در استان خراسان ایجاد کنیم و زمین و مکان مورد نیاز را هم تهیه کرده بودیم اما متاسفانه پس از منحل کردن تعاونی اعتبارمان به دلیل از دست دادن منبع مالی با وجود داشتن مشتریان و سرمایه‌گذاران بسیار از گردونه رقابت خارج شدیم.

به گفته وی احداث این کارخانه اشتغال گسترده‌ای را به همراه داشت زیرا صرفنظر از بسته بندی، عده‌ای کاشت گیاهان دارویی را در منزل دنبال می کردند و از این منظر مشاغل خانگی را هم در بر می گرفت.

نماینده بانوان بازرگان ایران در استان خراسان رضوی در پایان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون در خارج کشور به ویژه برزیل با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.