×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه غذای سالم در بلوار کشاورز، خیابان حجاب افتتاح شد

ششمین جشنواره و نمایشگاه تخصصی غذای سالم برگزار شده در مرکز نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب جنب پارک لاله از ۱۶ مهرماه برگزار شده وتا روز جمعه ۱۹ مهر ادامه دارد.

نمایشگاه غذای سالم

به گزارش بولتن نیوز، در این نمایشگاه که از امروز آغاز به کار کرده و تا روز جمعه  ادامه دارد، اقشار مختلف مردم، خانواده ها، کودکان و نوجوانان، کارشناسان صنایع غذایی و… بازدید  قابل توجهی دارند و شرکت های تولیدی مختلف در زمینه صنایع غذایی، مواد غذایی، گیاهی، بهداشتی و… با حضور گسترده، انواع مواد غذایی، محصولات صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی و… را  عرضه کرده اند.
حضور تعداد قابل توجه شرکت ها، عرضه کنندگان، کارشناسان و بازدید کنندگان از این نمایشگاه، نشان دهنده رونق قابل توجه صنایع غذایی، فعالیت شرکت هایی غذایی، تولید و عرضه مواد غذایی و حجم قابل توجه گردش مالی در این صنعت است و با وجود تحریم های اقتصادی و بانکی، صنایع غذایی با  تکیه بر توانایی های داخلی، به کسب و کار خود رونق داده و نیاز مردم را در بازار محصولات غذایی تامین کرده اند.
نکته قابل توجه در این نمایشگاه، تنوع بسیار صنایع و محصولات غذایی، از تولید محصولات پروتئینی گرفته تا گیاهی، روغن، ادویه جات، انواع نان، محصولات بهداشتی، آرایشی، و… است که به عقیده کارشناسان و تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه، شرکت های داخلی تلاش بسیاری در زمینه سالم سازی، رعایت استانداردها، بالا بردن کیفیت محصولات، تامین مواد غذایی بدن انسان و…  انجام داده اند و همین امر باعث شده که استقبال از غذای سالم و با کیفیت شرکت های صاحب نام ودارای برند معتبر روز به روز بیشتر شود.
در غرفه های این نمایشگاه انواع مواد غذایی از برندهای مختلف و معتبر و همچنین مواد آرایشی و بهداشتی در معرض دید عموم قرار گرفته است. ارقام مختلف برنج و انواع حبوبات از جمله عدس و لوبیا و فرآورده های محصولات کشاورزی همچون آرد گندم، جو، نخود و ذرت در این نمایشگاه عرضه شده است. انواع ترشیجات و زیتون، عسل مرغوب، روغن های سالم خوراکی، چای در عطر و طعم های مختلف، عرقیات و عصاره های گیاهی و ادویه جات در این نمایشگاه یافت می شود.
خرید مرغ، ماهی و فرآورده های گوشتی بهداشتی نیز در این نمایشگاه برای شهروندان امکانپذیر است. در یکی از غرفه ها سوغات شهرهای مختلف عرضه می شود. در این غرفه حلوای ارده یزد، با گز و انگبین و عسل؛ مسقطی های انجیری و زعفرانی شیراز و محصولاتی از شهرهای کرمانشاه و ارومیه بصورت مستقیم عرضه می شود.
در این نمایشگاه علاوه بر محصولات مواد غذایی سالم، مکمل‌های غذایی و گیاهان دارویی به چشم می آید.بخش دیگری از این نمایشگاه مربوط به لوازم آرایشی – بهداشتی است که شامپو و صابون های گیاهی، عطر و اسانس و سایر مواد شوینده و بهداشتی در آن یافت می شود.

نمایشگاه غذای سالم

کرم ها و پمادهای گیاهی و همچنین دمنوش ها و سردنوش های طبیعی از جمله محصولات بخش گیاهان دارویی در این نمایشگاست.
این نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ تولید و مصرف فرآورده‌های غذایی سالم در جامعه، در استای سیاست‌های سازمان غذا و دارو و با همکاری، تشکل‌ها، واحدهای تولیدی و دست‌اندرکاران مرتبط در حوزه تولید و سلامت با شعار «غذای سالم برای همه» برگزار می‌شود.
برگزاری این جشنواره در طول چهار سال گذشته مزایای فراوانی را به همراه داشته که از مهمترین آنها می‌توان به شناخت و آگاهی مصرف کنندگان از محصولات غذایی، همچنین ترغیب و تشویق تولید‌کنندگان به تولید محصولات سالم برای رقابت در بازار اشاره کرد.

این جشنواره با ماهیت ترویج، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، هم‌اندیشی و تبادل دستاوردهای تولیدی برگزار می شود و تلاش می‌کند تا در پنجمین سال برگزاری بتواند نقش تأثیرگذار خود را در حوزه سلامت و ایمنی غذا ایفا کند.

نمایشگاه غذای سالم

از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه می‌توان به برگزاری نمایشگاه تخصصی با حضور واحدهای تولید کننده‌ غذای سالم، برگزاری گردهمایی طلایه‌داران ایمنی و سلامت صنایع غذایی کشور با حضور شرکت‌های دارای نشان سیب سلامت، برگزاری جشنواره تغذیه و سلامت همزمان با روز جهانی کودک و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تقدیر از واحدهای نمونه در روز جهانی غذا است
خانم متصدی غرفه علاج که شامپوها و محصولات آرایشی بهداشتی تولید می کند، در پاسخ به سوال خبرنگار ما می گوید: محصولات این شرکت بدون وابستگی به خارج کشور و کاملا با تکیه بر توانایی و تامین مواد از داخل کشور،  محصولات با کیفیت را تولید می کند و با استقبال خوبی مواجه شده است. این داروهای گیاهی انقلابی در صنایع داخلی ایجاد کرده و مشکلات داروهای شیمیایی را ندارد و از طاسی سر تا ریزش مو را بر طرف می کند و با قیمت ارزان می توانند نیاز خود را تضمینی تامین کنند.
خانم متصدی غرفه نان تلاش نیز با اشاره به توانایی تولید نان با کیفیت و تامین کننده نیاز مردم ایران به جای انواع شکلات ها و موادی که نگهدارنده های شیمیایی دارند می گوید: ما ۱۰ نوع نان متفاوت تولید می کنیم مثلا۱- نوع با آردجو و شویت، ۲- آردچاودار گندم سیاه، ۳- نان با شیره خرما ۴- سبوس گندم باشیر ۵- نان با شیره انگور  و…

تولید این نان ها با استقبال مردم مواجه شده و مقرون به صرفه بوده و به عنوان یک غذای سالم می تواند جایگزین انواع شکلات و بیسکویت و مواد وارداتی شود که با مواد نگهدارنده شیمیایی تولید می شوند.  لذا بهتر است که این تنوع ایجاد شود تا مردم با تولید داخلی  خود غذای سالم به خانواده خود بدهند و از زیان مواد ناسالم جلوگیری کنیم.
محسن رسولی یک بازدید کننده از این نمایشگاه می گوید: فرهنگ مردم با بازدید از نمایشگاه بالا می رود اما همه این غذاهای سالم یک جا جمع نمی شود و مردم تنها در نمایشگاه شاهد آن هستند در حالی که اگر فروشگاه هایی با همین نام ایجاد شود و این برندها در آن حاضر شوند باعث می شود که در تمام سال مردم دسترسی به این محصولات داشته باشند. و اگر این اتفاق نیافتد دوباره از فردا صبح شما به هر مغازه ای که مراجعه کنید انواع محصولات داخلی و خارجی با استفاده از مواد نگهدارنده و شیمیایی به شما عرضه می کنند. پس راه حل اصلی این است که فروشگاه های زنجیره ای و شبکه توزیع داشته باشند تا از این تولیدکننده ها نیز حمایت شود تنها نمی توان با شعار ونمایشگاه از غذای سالم تجلیل کرد باید شبکه توزیع نیز داشته باشیم تا ادامه یابد و حمایت واقعی شود از مصرف کننده و از تولید کننده ….

محمد جواد توکلی  از غرفه حقیقت دادجو که داروهای گیاهی تولید می کند می گوید: در سال های اخیر استقبال مردم از داروهای گیاهی به شدت رشد کرده و سود و درآمد آن باعث تشویق این صنعت شده است و رونق خاصی را در آن شاهد هستیم. دلیل آن منافعی است که مردم در مقایسه با داروهای شیمیایی احساس می کنند ودر تمام دنیا اقبال مردم به داروهای گیاهی رشد کرده است.

ما ۴۲ سال است که در این صنعت فعال هستیم و در قمصر کاشان تولید داریم و در سال های مختلف شرکت نمونه شده ایم.
وی در مورد برخی مصارف داروهای گیاهی توصیه کرد که در زمینه دیابت، سنگ کلیه، اعصاب و… بهتر است با دستور پزشک مصرف شود تا زیان آور نباشد و مفید باشد اما در بسیاری از موارد دیگر، داروهای گیاهی اگر سود نداشته باشد حداقل زیان آور نیست
وی تاکید کرد: دوره درمان داروهای گیاهی ممکن است طولانی باشد اما اثرگذار و عمیق و ماندگار است و ریشه ای مشکل را حل می کند اما در داروهای شیمیایی ممکن است که خسارت بار باشد و اگر یک مشکل را درست می کند در عمل ضررهای دیگری را ایجاد می کند لذا باید تلاش کنیم که داروهای گیاهی که به طبیعت نزدیک است را استفاده کنیم.
یکی از متصدیان غرفه کاله که سوسیس و کالباس و پروتئین تولید می کند در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که در مقابل برخی اخبار که گفته می شود از آشغال گوشت و گربه و الاغ برای تولید این محصولات استفاده می کنند چه جوابی دارید گفت: برندهای معتبر هرگز این گونه کارها را انجام نمی دهند زیرا بازار آنها بزرگ و قابل توجه است و به خاطر یک سود کوتاه مدت، برند و اعتبار خود را از بین نمی برند. کسانی که این کارها را می کنند صاحب نام و شناخته شده نیستند و بسیار محدود و کوچک و مقطعی تولید می کنند.
بازدید از خط تولید کارخانجات معتبر به خوبی نشان می دهد که از چه گوشت و موادی استفاده می کنند. ما سعی داریم که مواد زیان آور و گوشت نامرغوب استفاده نکنیم.
ما استانداردهایی در این صنعت داریم که نظارت می شود و روی هر بسته ای استانداردها و شاخص ها و میزان مواد به کار برده شده حک شده است و مصرف کننده بهتر است به این شاخص ها و برچسب ها توجه کند تا با خیال راحت، مواد غذایی خریداری کند.
آقایی که متصدی غرفه گل زیتون از شرکت فرازراهبرصبا است درمورد سالم بودن روغن زیتون و مفید بودن آن می گوید: در مورد خواص روغن زیتون بسیار گفته و شنیده شده است و در حال حاضر مصرف روغن زیتون در کشور ما به حدود ۲۰ هزار تن در سال رسیده است که تنها دو هزار تن آن در داخل تولید می شود و بقیه وارد می شود.
بخشی از این روغن ها سالم و مرغوب است و از تولید ۲۴ ساعت و ۴۸ ساعت اول است برخی به روش سنتی است که خیلی مرغوب است و برخی با ماشین آلات است که روغن بیشتری را از زیتون می گیرد.
زیتون ایرانی کوچک و مناسب روغن گیری است و زیتون خارجی مثلا سوریه و ایتالیا و اسپانیا شیرین و طعم متفاوت دارد.
کل تولید روغن زیتون ایران ۲ هزار تن است در نتیجه اکثر روغن های موجود بازار مخلوطی از روغن داخلی و خارجی است. تا طعم و مزه و حالت روغن چیزی قابل قبول باشد و خاصیت هر دو روغن ایرانی و خارجی را  داشته باشد. اما اگر کسی روغن ایرانی صد در صد را بیابد بهترین روغن را به دست آورده است.
نمایشگاه غذای سالم

روش های تولید نیز فرق می کند و درجه حرارت و روش تولید متفاوت است د رنتیجه محصول نهایی با هم فرق می کند.

در مجموع  روغن زیتون به هر شکلی یک غذای سالم تعریف شده است.
البته برخی متاسفانه روغن زیتون وارداتی را با روغن گیاهی یا پارافین مخلوط می کنند و به خلق الله می دهند که کار درستی نیست و روغن اصل و صد در صد نیست اما اگر کسی به ۱۰۰ درصد روغن زیتون بودن محصولی دست یافت آن روغن مناسب است و به هر شکل که تولید شده باشد از روغن های معمولی بازار بسیار بهتر و مناسب تر است….
نمایشگاه غذای سالمنمایشگاه غذای سالمنمایشگاه غذای سالم

نمایشگاه غذای سالم

  1. مجید

    با سلام خوازتم در جواب همزن آقا که اسمش را گذاشته حمید بگم که آدم نا حسابی این همه غرفه های متنوع غذایی ازت ولی طما فقط حواست به حجاب خانم ها بوده!
    همین آدمهای مثل شما ها هستند که با نگاهاشون به خانمها (چه باحجاب و چه بد حجاب) موجب مزاحمت آنها میشن.
    خاک بر سرت کنن.

  2. حمید

    من این نمایشگاه رو رفتم. فقط این غرفه ی مهوین که در تصاویر شما اومده، بدحجاب نبودن!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.