×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۷۰ گونه گیاه دارویی در بشرویه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با بیان این مطلب کل مساحت رویشگاه های گیاهان دارویی شهرستان را ۱۳۱ هزار و ۸۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: بشرویه از لحاظ محصولات دارویی بسیار غنی است.«مقیمیان» با اشاره به تدوین ۷ طرح بهره برداری آنغوزه و یک طرح آویشن در بشرویه افزود: هر ۵ سال طرح های تهیه شده در حوزه گیاهان دارویی بازنگری می شود.

وی شروع عملیات بهره برداری گیاهان دارویی براساس طرح های مدون مربوط را در بشرویه از حدود ۱۵ سال قبل اعلام و اضافه کرد: قبل از آن برداشت گیاهان دارویی به صورت عرضی یعنی بدون نظارت و پرداخت سهم دولت انجام می شد ولی در حال حاضر بهره برداری گیاهان دارویی فقط براساس طرح های ویژه این محصولات انجام می شود.

گونه های منحصر به فرد گیاهی

وی درباره شناسایی گونه های گیاهی جدید در منطقه گفت: یکی از این گونه های منحصر به فرد، گیاه معطر علف لیمو یا  Cymbogon است که شناسایی آن در فرانسه هم گزارش شده است.

«مقیمیان» با بیان این که موضوع شناسایی این گونه گیاهی منحصر به فرد در همایش گیاهان دارویی تهران نیز مطرح شده است، افزود: در حال معرفی این گونه هستیم چون در هیچ کدام از کتاب های شناسایی گیاهان دارویی جایگاه این گیاه در ایران مشخص نشده است.

به گفته وی، یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شهرستان روی این گیاه در حال تحقیق است تا شناسایی دقیق خواص آن مشخص شود.

وی با اشاره به پرورش قابل توجه گیاه آنغوزه در بشرویه افزود: حدود ۴۹۰ خانوار به طور مستقیم از مزایای این محصول در شهرستان بهره برداری می کنند.وی با اشاره به وجود بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل های ایران- توران در بشرویه گفت: این جنگل ها آثار جنگل های زاگرس و شامل گونه های بنه و بادامشک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.