×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: در نمایشگاهی که طی هفته گذشته در تهران برگزار شد، برخی از شرکتهای صادرکننده محصولات کشاورزی اقدام به اختلاط چای داخلی با گیاهان دارویی کرده بودند که نتیجه آن با استقبال فراوان کشورهای خارجی در بازارهای صادراتی رو به رو شده بود.

کاظم فرهمند افزود: از آنجا که چای ایرانی از بهترین و مرغوبترین چایهای کیفی دنیا است و در کنار آن گیاهان دارویی ایران نیز دارای مشتری پسندی زیادی در بازارهای بین المللی است، به نظر می رسد از این پتانسیل می توان برای تنظیم بازار صادراتی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اختلاط چای ایرانی با انواع گیاهان دارویی مثل دارچین، بابونه، نعناع و سایر گیاهان باارزش که علاوه بر مصارف پزشکی و دارویی جزو طعم دهنده های طبیعی هستند، می تواند چای داخلی را از انزوا خارج کند.

فرهمند اظهار امیدواری کرد که کارخانه های فرآوری چای با بکارگیری خلاقیتها در استفاده از گیاهان دارویی و بسته بندیهای جدیدی بتوانند چای کشور را که در سالهای گذشته مقهور بازار داخلی و بین المللی بوده است، به سبد صادراتی و مصرف داخلی بازگردانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.