×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا دستجردی در کارگروه آموزشی کارآفرینی و ایده‌های کشاورزی در عصر نوین ضمن یاد و نام شهدا اظهار داشت: مردم استان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و باغداری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی ۱۵ سال است از خشکسالی رنج می‌برد، ادامه داد: همچنین وزش باد‌های ۱۲۰ روزه نیز برای کشاورزان سبب ایجاد مشکل شده است.

اشتغال ۲۴ درصدی مردم خراسان جنوبی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که کشاورزی در استان ۲۵ درصد ارزش افزوده را شامل می‌شود، افزود: همچنین ۲۴ درصد اشتغال را نیز به خود اختصاص داده است.

دستجردی رتبه خراسان جنوبی در زمینه تولید زرشک و عناب را در کشور رتبه نخست عنوان کرد و گفت: همچنین این استان رتبه دوم در تولید زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵ درصد جمعیت شتر کشور در خراسان جنوبی وجود دارد.

وجود ۶ هزار قنات در خراسان جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از وجود ۶ هزار رشته قنات در استان خبر داد و اذعان داشت: بیشترین آب استان از قنات‌ها تامین می‌شود.

دستجردی با بیان این‌که ۳ هزار چاه عمیق در استان وجود دارد، گفت: ما در استان با محدودیت‌های منابع آبی و کیفیت نامناسب آب و خاک روبرو هستیم.

وی قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر قاچاق کالا و سوخت را یکی از مشکلات این استان دانست و ادامه داد: پایین بودن تراکم جمعیت روستاها، خرده مالکی و کم بودن سواد کشاورزان از دیگر مشکلات این استان است.

عضویت بیش از ۲ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در این سازمان عضو هستند، اذعان داشت: برای فارغ‌التحصیلان در استان مشکل تامین کار وجود دارد.

دستجردی خاطر نشان کرد: هدف ما ترغیب فارغ‌التحصیلان برای اشتغال است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.