×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فردا: افتتاح خط تولید داروهای گیاهی در استان فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، داروها در فرآیند سلامت کشور نقش مهمی را بر عهده دارند. نیاز بیماران به مصرف دارو بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که هرگونه اختلال در تولید یا توزیع دارو می‌تواند باعث ایجاد پیامدهای ناگواری برای مردم باشد.

بر همین اساس طرح تولید فرآورده‌های طبیعی سلامت که با فرآوری گیاهان دارویی توسط گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۳ فاز برنامه‌ریزی شده و در استان فارس در حال طراحی و پیاده‌سازی است.

تولید فرآورده‌های دارویی طبیعی موثر با امکان حضور در بازارهای جهانی و اتکا به دانش غنی طب سنتی ایرانیان و استفاده از پتانسیل های موجود در کشور از اهداف اصلی این طرح است.

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین خطوط تولید مواد حد واسط گیاهی (اسانس، عصاره و ماده موثر) و فرآورده‌های دارویی طبیعی مطابق با استاندارهای روز اروپا از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است که قرار است طی مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری برسد.

این طرح که به طور رسمی از فردا طی مراسمی در استان فارس منطقه اقتصادی شیراز شروع خواهد شد، حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در بازار منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای گیاهان دارویی را به همراه خواهد داشت.

گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) احداث کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در شهر رشت، طرح ساخت شهرک صنعتی دارویی، راه‌اندازی خط تولید ماده اولیه پنی سیلین، تولید فرآورده های هورومونی خوراکی در محل شهرک صنعتی در منطقه کردان کرج و احداث کارخانه تولید داروهای تزریقی و پریفیلد در شهرک صنعتی قزوین را در کارنامه خود دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.