×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، نسرین سلطانخواه ظهر امروز در افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در مصلای تهران گفت: ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری که حدود ۳ سال است راه‌اندازی شده از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری سالانه ۶ تا ۷ میلیارد تومان است، گفت: از طریق این بودجه به ۶۰ شرکت دانش‌بنیان تسهیلات وام پرداخته شده است که این بخشی از حمایت‌های ستاد به شمار می‌رود.

سلطانخواه با بیان اینکه در کشور استقبال خوبی از گیاهان دارویی و طب ایرانی شده است، گفت: اقساط وام‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه به صورت منظم پرداخته می‌شود که این امر نشان‌دهنده استقبال مردم از گیاهان دارویی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: اطلس گیاهان دارویی برای ۱۷ استان کشور تهیه شده است که از طریق این اطلس زمین‌هایی که محل رویش گیاهان دارویی هستند به صورت بهتری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: دهه ۹۰ دهه شروع و به کارگیری دستاوردهای تحقیقی و پژوهشی است که در این دهه چرخه علم، فناوری و نوآوری تکمیل می‌شود.

سلطانخواه تصریح کرد: در این دهه مردم باید حاصل تحقیقات و پژوهش‌ها را ببینند و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان نیز در کشور شکل گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به راه‌اندازی ستادهای مختلف در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ‌این ستادها به منظور انسجام و هماهنگی بین فعالین حوزه‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: قبل از سال ۸۵ هیچ داروی گیاهی در فهرست بیمه قرار نداشت که بعد از این سال و تاکنون ۱۲۵ داروی گیاهی در فهرست بیمه‌ قرار گرفته است که به زودی این تعداد به ۳۰۰ دارو افزایش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.