×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

در جهان امروز افراد زیادی وجود دارند که از بیماری افسردگی یا بیماری‌های ناشی از آن رنج می‌برند.

بسیاری از این افراد برای درمان بیماری خود به متخصصان و کارشناسان این حوزه مراجعه می‌کنند و برخی از این بیماران، بیماری را بدون درمان رها کرده و سختی‌های زیادی را در طول زندگی متحمل می‌شوند.

بسیاری از متخصصان برای درمان افسردگی، داروهایی را تجویز می‌کنند که بیشتر این داروها برای گروه سنی بزرگسال تولید شده و عوارض جانبی به همراه دارند.

اما متخصصان شیوه‌های طبیعی درمان توصیه می‌کنند به این دلیل که هنوز تحقیقات جامعی روی برخی از داروهای ضدافسردگی برای گروه سنی نوجوان و سالمند صورت نگرفته و مصرف این داروها با عوارض جانبی همراه است، بهتر است از این داروها برای درمان افسردگی و افزایش نشاط و شادابی استفاده نکنند و به‌جای آن شیوه‌های درمانی طب سنتی را بررسی کنند.

این روزها خنده کمتر سراغ‌تان می‌آید

تا می‌توانید غذای دریایی بخورید

به اعتقاد متخصصان، کمبود اسیدچرب امگا۳ در بدن عوارض مختلفی به همراه دارد که یکی از آنها احساس غمگینی و افسردگی است، بنابراین اگر می‌خواهید روز و شبی شاد را تجربه کنید غذاهای دریایی را به سبد غذایی خود اضافه کنید.

اسیدچرب امگا۳ نقش بسیار مهمی روی سلول‌های عصبی بدن دارد. براساس تحقیقات دانشمندان در افسردگی‌هایی که به دلیل کمبود میزان اسیدچرب امگا۳ صورت می‌گیرد، جبران این ماده موجب درمان و بهبود افسردگی در فرد می‌شود.

از این رو متخصصان توصیه می‌کنند به طور کلی از موادغذایی حاوی این ماده مثل انواع ماهی‌ها که سرشار از زنجیره غذایی چربی‌های اشباع نشده هستند در رژیم غذایی خود استفاده کرده تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید. در تحقیقاتی که روی گروهی از کودکان مبتلا به افسردگی انجام شده این نتیجه به دست آمده که مصرف روزانه هزار میلی‌گرم از اسیدچرب امگا۳ برای این گروه روند بیماری افسردگی را در بچه‌ها کاهش داده و بعد از گذشت مدتی علائم بهبود بیماری در این کودکان گزارش شده است.

فکر می‌کنید افسردگی سراغ‌تان آمده

هر روز نیم ساعت مدیتیشن کنید

تکنیک‌ها و متدهای ریلکسیشن از جمله شیوه‌هایی است که بسیاری از متخصصان برای درمان افسردگی و اضطراب از آن استفاده می‌کنند.

این متدها از جمله ساده‌ترین شیوه‌های درمانی در طب جایگزین هستند که از سوی درمانگران به بیماران آموزش داده می‌شوند. بیمار با انجام این تکنیک‌ها می‌تواند با ریلکس کردن عضلات خود از میزان اضطراب و استرس وارد شده به بدنش بکاهد.

در تحقیقاتی که متخصصان در زمینه درمان افسردگی‌ها با ریلکسیشن انجام دادند این نتیجه به دست آمد که استفاده از این متد در کنار سایر شیوه‌های درمانی روند درمان بیماری را بسیار تسریع می‌کند. به گفته متخصصان اگرچه ممکن است این تکنیک‌ها تاثیرات فوری و آنی در درمان افسردگی نداشته باشد، اما به مرور زمان موجب درمان و تسریع روند درمانی بیماری افسردگی به‌ویژه درکودکان و کهنسالان می‌شود.

بی‌حوصله شدید

از تاثیر نور‌درمانی غافل نشوید

یکی از شایع‌ترین عواملی که ممکن است به کاهش میزان نشاط و سلامت افراد منجر شود عدم دریافت نور کافی از خورشید است. همین مسئله یکی از دلایل اصلی بروز و تشدید بی‌حوصلگی، بی‌نشاطی و حتی افسردگی در میان افرادی است که عادت به خانه‌نشینی دارند. برای پیشگیری از قرار گرفتن در این وضعیت درمانگران طب سنتی توصیه می‌کنند تا بیماران به صورت روزانه درمعرض تابش نور خورشید قرار بگیرند.

در حقیقت متخصصان معتقدند که به واسطه تاثیرات نور خورشید می‌توان این نوع از افسردگی را که در اصطلاح افسردگی فصلی نامیده می‌شود، درمان کرد. بهترین گزینه برای درمان این نوع افسردگی درمعرض نور خورشید قرار گرفتن به‌ویژه در ساعت‌های آغازین روز است. کارشناسان طب مکمل معتقدند که تابش نور خورشید در درمان بیمارانی که دچار انواع دیگر افسردگی هستند نیز پرفایده است.

می‌خواهید جسم شادابی داشته باشید

نسخه چینی‌ها را از دست ندهید

گیاه جنسینگ یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی در جهان است که به دلیل خواص شگفت‌انگیز خود به اکسیر جوانی شهرت یافته است.

درمانگران طب سنتی چین این گیاه را به دلیل ایجاد نشاط و سرزندگی در مصرف کننده و همین‌طور افزایش سطح تحریک‌پذیری ذهن و بهبود حافظه از جمله گیاهانی می‌دانند که مصرف آن در رژیم غذایی روزانه درجهان به مخاطبان‌شان توصیه و تجویز می‌کنند. علاوه بر این مصرف این گیاه موجب از بین رفتن اختلالات ناشی از کهنسالی سلول‌های بدن بوده و میزان قوا و توان جسمی افراد را نیز تا حد قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

به اعتقاد بسیاری از متخصصان گیاه جنسینگ به واسطه تاثیراتی که بر ترشحات مغزی مانند سروتونین و هیستامین دارد، می‌تواند به‌عنوان عامل موثری در کنترل، پیشگیری و درمان افسردگی در بیماران مفید باشد. مصرف این گیاه در رژیم غذایی همچنین برای بالا بردن توان و قدرت دستگاه ایمنی بدن بسیار توصیه شده است.

درمان ضعف دوران نقاهت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های گیاه جنسینگ است که موجب تقویت عمومی بدن و بهبود سریع‌تر اندام‌های رنجور می‌شود. به طور کلی مصرف این گیاه که در سراسر جهان به عنوان اکسیرجوانی شناخته می‌شود به جز افراد مبتلا به فشار خون و دیابت برای غالب مردم مفید و موثر است.

دنبال نسخه گیاهی می‌گردید

دمنوش بهارنارنج بنوشید

دمنوش بهارنارنج یکی از پرطرفدارترین چای‌های گیاهی است که می‌توانید با کمک آن لحظات پرنشاط و خوبی را سپری کنید. بسیاری از حکمای طب سنتی این دمنوش را برای افزایش نشاط و شادابی توصیه می‌کنند و حتی نوشیدن مستمر و روزانه آن را در عرض یک ماه بهترین روش برای بهبود و درمان افسردگی می‌دانند.

چای بهارنارنج که به شیوه چای معمولی دم می‌شود بسیار خوشبو و خوش‌طعم بوده و مصرف آن اوقات آرامش‌بخشی را برای اعضای خانواده به همراه دارد. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق غذاخوری از گیاه بهارنارنج خشک شده را درون یک لیوان آب جوش بریزید و سر لیوان را نعلبکی بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بیاید. این دمنوش گیاهی بهترین نسخه برای افزایش نشاط و انرژی درونی است.

برای دوپینگ شادی نسخه می‌خواهید

این طلای خوراکی را از دست ندهید

بیشتر ما از زعفران به‌دلیل عطر قوی و رنگ زیبایش در تهیه و تزئین غذاهای‌مان بهره می‌بریم اما کمتر با خاصیت آرامش‌بخشی و نشاط‌آوری این گیاه خوش‌رنگ اما گران آشناییم. به اعتقاد درمانگران مکاتب درمانی در جهان، زعفران به دلیل بو و طعم تلخی که دارد محرک بسیار خوبی برای تسکین اعصاب تحریک شده است.

این گیاه علاوه بر این موجب افزایش شادابی، نشاط و سرزندگی در افراد شده و از سوی درمانگران دارویی مناسب برای افزایش عمق خواب بیماران محسوب می‌شود. باید مراقب بود این گیاه را در ظروف در بسته و دور از نور نگهداری کرد چراکه نور و هوا باعث از بین رفتن خواص مفید آن می‌شود.

نشاط‌آوری یکی از خواص گیاه زعفران است که موجب شده این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی مورد استفاده باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.