×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزاش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به سفر اخیر خود به مناطقی از شهرستان چرام اظهار کرد: قرار بر این است که هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی زیر کشت انواع گیاهان دارویی برود که بذرکاری ما از روز گذشته آغاز شده و بخشی از آن نیز در منطقه تنگ‌سرخ یاسوج خواهد بود.

وی این اقدام را کاری بزرگ در این حوزه دانست که در طول سالیان اخیر بی‌سابقه بوده و در ادامه ابراز کرد: خوب است بدانیم که ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ما مستعد برای کشت گیاهان دارویی است که تاکنون تنها ۸ هزار هکتار در این خصوص اقدام شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان رقم بالای هزار هکتار نسبت به همه اقدامات صورت گرفته در طی سالیان اخیر تصریح کرد: نتیجه می‌گیریم که تنها ۴ درصد از کل اراضی ۲۰۰ هزار هکتاری ما زیر کشت چنین گیاهانی رفته که قابل تأمل است.

جهان‌آرا از باریچه، آنقوزه و کرفس به عنوان گیاهان دارویی که در این هزار هکتار کشت می‌شود نام برد و گفت: این گیاهان خاصیت‌های دارویی فراوانی داشته و قیمت بسیار بالایی هم در بازار دارند که کشت آن‌ها از هر نظر مقرون به صرفه است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به بهره‌برداران از جمله در اهدای بذر رایگان را از اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از آن‌ها دانست و گفت: به جز این در مراحل مختلف از این افراد حمایت خواهیم کرد.

جهان‌آرا از عزم جدی این اداره‌کل برای گام نهادن در مسیر کار و تولید و شکوفایی استان سخن به میان آورد و افزود: از این پس همت خود را بیشتر معطوف به انجام چنین اقداماتی خواهیم کرد و مطمئن هستیم که یکی از راه‌های توسعه و آبادانی استان بهره‌گیری بیشتر و بهتر از اراضی منابع طبیعی در امر کار و تولید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.