×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت حافظه، درمان واریس و التهابات با گیاه آب قاشقی Centella asiatica

قاشقک آبی (آب بشقابی) Centella asiatica

آب بشقابی Centella asiatica

اسم علمی: Centella asiatica مترادف: Hydrocotyle asiatica

اسم انگلیسی: Gotu kola

آب بشقابی یک داروی سنتی است که امروزه بعد از حدود دو هزار سال همچنان در هندوستان بعنوان یک گیاه دارویی مهم شناخته می شود. این گیاه به طور سنتی برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز استفاده می شود و در کشورهای غربی برای درمان مشکلات پوستی مزمن و جراحات کاربرد دارد.

کاربردهای درمانی:

قسمت مورد استفاده: کل گیاه

اثرت مهم: آداپتوژن، ضد التهاب، تونیک، التیام دهنده زخم ها

زخم ها و بافتهای آسیب دیده: آب بشقابی اثرات بالقوه زیادی دارد که مهمترین خواص آن بر محور توانایی این گیاه در ترمیم بافتها و ترمیم زخمهاست. این گیاه ترمیم زخم را تسریع کرده و خطر ایجاد اسکار (برآمدگی پوست در محل زخم بعد از بهبودی زخم) را کاهش می دهد.

استفاده از این گیاه در طب سنتی برای درمان جذام نشان از توانایی آن برای داده و این موضوع می تواند شاهدی بر تأثیر این گیاه بر ترمیم بافتهای آسیب دیده باشد. این گیاه را می توان به صورت لوسیون بر روی پوست برای درمان برخی مشکلات پوستی مثل سوختگیهای خفیف، پسوریازیس و زخمهای جزئی استفاده کرد.

سایر کاربردها: به نظر می رسد که آب بشقابی در صورت استفاده داخلی به تقویت سیاهرگها کمک کند و بدین صورت برای درمان زخم های پا، نارسایی های وریدی و رگ های واریسی قابل تجویز باشد.

عنوان یک درمان زمینه ای (از بین برنده عوامل ایجاد کننده بیماری) می تواند برای بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی مفید باشد. خصوصیات آداپتوژنیک آن نیز می تواند توانایی بدن برای مقابله و سازگاری با شرایط تنشهای فیزیکی و روانی را بالا ببرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.