×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجاری سازی گیاهان دارویی از اولویت های بنیاد نخبگان یزد است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، قاسم امیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص فعالیت کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان یزد افزود: بمنظور ارتقای جایگاه استان یزد در حوزه گیاهان دارویی و استفاده از پتانسیل های بومی، بنیاد نخبگان یزد در راستای ماموریت تجاری سازی خود و ارتباط بین علم و فناوری، اقدام به راه اندازی کارگروه تخصصی گیاهان دارویی نموده است.

وی ادامه داد: توسعه تجارت، صادرات و بازاریابی گیاهان دارویی، گسترش تجارت بین المللی محصولات گیاهان دارویی، تجاری سازی محصولات، عصاره و اسانس گیاهان دارویی، توسعه فن‌آوری گیاهان دارویی، تدوین بسته‌های کارآفرینی در زمینه کلیه مشاغل گیاهان دارویی، شناسایی عوامل اجرایی عملیاتی کردن برنامه فن‌آوری و کارآفرینی، تجاری‌سازی و فن‌آوری ایجاد شده و دستاورد علمی و پژوهشی در زمینه گیاهان دارویی و طب ایرانی از اهداف این کارگروه تخصصی می باشد.

رییس بنیاد نخبگان یزد گفت: در این کارگروه از متخصصین حوزه های گوناگون در ارتباط با گیاهان دارویی دعوت شده و پیرامون مسائل مختلف حوزه گیاهان دارویی بحث و بررسی های مختلفی به عمل آمده که تاکنون نتایج مفیدی حاصل شده است.

امیریان اظهار داشت: از جمله برنامه های آتی این کارگروه می توان به ارتقای جایگاه تجاری سازی گیاهان دارویی از طریق برگزاری کارگاه ها و همایش های علمی و تخصصی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین با برگزاری بازدیدهای تخصصی از صنایع فعال در این حوزه، زمینه استفاده از نظرات متخصصین این حوزه در صنعت فراهم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.