×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت

زخم پای دیابتی

زخم پای دیابتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت : دکتر عبدالله قاسمی عضو هیات علمی این دانشگاه ، برای ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت ، یکسال تحقیق و ازمایش کرده است.

آقای صعیدی افزود: این طرح فروردین ماه امسال با شماره ۷۰۷۱۷در سازمان مالکیتهای صنعتی به ثبت رسید.

مجری طرح تحقیقاتی کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت گفت: در ساخت این کرم گیاهی از عصاره برگ بادامهای شیرین و تلخ منطقه سامان استفاده شده است.

دکتر قاسمی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد غلظت این کرم گیاهی از عصاره بادامهای شیرین و تلخ و ۹۰ درصد بقیه غلظت از وازلین – کرم پایه – است.

وی با بیان اینکه این نوع کرم به مدت یک سال بر روی زخمهای موشهای صحرایی مبتلا به دیابت ازمایش شده است افزود : نتایج ازمایشات نشان داد این نوع کرم در مقایسه با پماد سوختگی شیمیایی رایج به نام سیلور سولفا دیازین ، زخمهای ناشی از سوختگی دیابت درجه ۲ را سریعتر و به طور کامل بهبود می بخشد .

مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم شیمیایی سیلور سولفا دیازین ۲۵ روز، و مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم گیاهی ۲۱ روز است.

این متخصص گیاهان داروئی خاطر نشان کرد: ازمایشهای عفونی بر روی لایه های زخم به مساحت یک ونیم در یک و نیم سانتی متر مربع همچنین مشخص کرد اثر ضد عفونی و ضد باکتریائی این پماد به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند تانن و سنول بیشتر از کرم شیمیایی است و علاوه بر این سرعت ترمیم ، و بازسازی بافت سوختگی هم در این نوع کرم گیاهی بسیار سریعتر است .

دکتر قاسمی گفت : نتایج این طرح تحقیقاتی در مقاله خارجی داروسازی امریکای لاتین هم به چاپ رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.