×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هانیه مرشد شکرچی مسئول روابط عمومی این موسسه در گفتگو با ستاد خبری ششمین جشنواره محصولات ارگانیک شهرداری تهران ، گفت: موسسه گیاه شناسی فیروز ۳ و نیم هکتار مساحت دارد و در سه قسمت تقسیم شده است. قسمت اول کلکسیون زنده است که ۳۰۰ نوع گیاه دارویی بر اساس خواص دارویی، اندام برداشت شده گیاهان دارویی، معطر سبک و سنگین، سبزیجات و سیفی جات دسته بندی شده اند.

وی همچنین توضیح داد: بخش دوم موسسه به آموزش نوع کشت و کار و نوع آبیاری گیاهان اختصاص داده شده که تا کنون ۱۶ نوع گیاه در این بخش بررسی شده است. در بخش سوم نیز باغچه های کوچک ایجاد شده که کودکان می توانند در آن گیاهان دارویی مخصوص خود را کاشته و از آنها نگهداری کنند. بر اساس بررسی ها برخی محصولات کشاورزی برای کودکان بسیار مغذی هستند و با آموزش این نوع تغذیه به کودکان، آنها را همراهی می کنیم این محصولات را خودشان در باغچه های کوچکشان بکارند و از همان محصولات نگهداری کنند.

مرشد افزود: در موسسه باغ گیاه شناسی فیروز ۳ گلخانه وجود دارد که مادر، انتقال نشاء و انتقال نهال هاست. گلخانه دوم و سوم نشاء و نهال ها را انتقال می دهند و بازدید کننده ها از موسسه این گیاهان را خریداری کرد ه و در خانه خود از آن نگهداری می کنند.

کارشناس ارش گیاهان دارویی موسسه باغ گیاه شناسی افزود: تهیه ورمی کمپوست یکی دیگر از خدمات این موسسه است. بخشی از این کمپوست ها برای خود موسسه مورد استفاده قرار می گیرد و بخش مازاد به فروش می رسد. این نوع کمپوست داخل کرت هایی ریخته می شود که حاوی کودهای حیوانی است. بعد از ۳ ماه کرم هایی در آن ریخته می شود که فضولات و آشغال های کودها را تغذیه می کند و از مدفوع کرمها خاک مغذی برای گیاهان تولید می شود.

وی ادامه داد: برای تولید گیاهان دارویی از کودهای بیولوژیکی استفاده می شود تا خواص بیشتری را در خود جای دهند. از این رو گیاهان دارویی جای ویژه ای در میان محصولات ارگانیک دارند. شهرداری تهران نیز با حمایت از تولید کنندگان محصولات ارگانیک، فضایی را در مجموعه های مرتبط در اختیار ما قرار داده است.

مرشد شکرچی همچنین گفت: سازمان میادین میوه و تره بار با حمایت از تولید کنندگان محصولات ارگانیک، و برگزاری ششمین دوره جشنواره محصولات ارگانیک، فضای مناسبی را برای تولید و توزیع و توسعه محصولات سالم و طبیعی ایجاد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.