×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر جواد بهارآرا روز پنجشنبه در کنگره بین المللی فرآورده های طبیعی در هتل میثاق مشهد افزود: در کشور این فراورده های دارویی مثل فرآورده های نفتی از خارج وارد می شود که ارزبری زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه گیاهان دارویی و میکروارگانیسم ها، کارهای خوبی در کشور انجام شده، گفت: فرآورده های طبیعی که از عملکرد میکرو ارگانیسم ها حاصل می شود در دنیا جایگاه مهمی دارد و در حال جایگزین شدن به جای ترکیبات شیمیایی است.

وی افزود:هر ساله کنگره هایی در این خصوص برگزار می شود و در این کنگره ها مدیران می شنوند و به کار می گیرند و حمایت می کنند اتفاقی که در کشور ما نمی افتد.

او گفت: با وجود همه تلاش های گذشته که با ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و سازمان های متعدد در پی گسترش فناوریها در جامعه بوده ایم به علت موانع و نواقص متعدد بخصوص در ساختار و سیاستگذاری و مدیریت پژوهشی کلان کشور هنوز دانش آموختگان دانشگاهی در رشته های علوم زیستی جایگاهی در عرصه اشتغال و کسب درآمد و تولید ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با انتقاد از وضعیت موجود افزود: این وضعیت منجر به کارآفرینی دانش آموختگان علوم زیستی نمی شود و این برای کشور مضر است.

دکتر بهار آرا گفت: دانش آموختگان علوم زیستی در کشور ما در بهترین حالت در یک سیکل آموزشی از دانشگاه به دانشگاه حرکت می کنند که این روند باید تغییر کند.

وی افزود:در شروع مدیریت جدید کشور، مدیران ارشد و میانی باید همسو با رهنمودهای رهبری به دانشجویان، استادان و پژوهشگران و فناوران اعتماد بیشتری کرده و موانع اداری و تنگناهای مالی را از مسیر پیشرفت آنها بردارند تا به جای گسترش شغل های کاذب در جامعه، جوانان با انگیزه بیشتری تحصیل و از دانش خود کسب ثروت کنند.

بهارآرا تاکید کرد: استادان، پژوهشگران و فناوران نیز بایستی با شناسایی توانمندی های منابع طبیعی کشور و جهت گیری پرشتاب تحقیقاتی فناوری به سمتی حرکت کنند که نتیجه تحقیق آنها فقط چاپ مقاله در مجلات داخل و خارج نباشد و نتایج تحقیقات منجر به رفع نیازهای کشور و بسترساز تولید محصولات و فراورده های طبیعی در بازار سایر کشورها شود.

کنگره بین المللی فرآورده های طبیعی از دیروز در مشهد آغاز به کار کرده و امروز به کار خود پایان می دهد در این کنگره پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، مالزی، سوئیس، ایتالیا و هند در کنار استادان و پژوهشگران ایرانی به ارایه مقاله می پردازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.