×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جواد قناعت بعد ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان گفت: پیشنهاد ثبت ملی این درخت از پیشنهادات شایسته برای استان است.

وی افزود: سرخدار درخت نادری است که در سطح کشور تنها در استان گلستان می روید و قبل از اینکه استان های دیگر این درخت را به نام خود ثبت کنند گلستان باید این کار را انجام دهد.

قناعت ادامه داد: گیاهان دارویی از موضوعاتی است که در استان به راحتی می توان ان را پیگیری و اجرا کرد تا به مرحله تولید برسد، مدیران حوزه های مختلف و مرتبط با این موضوع باید پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی موضوعی جدیست که جا برای کار دارد و باید کار بیشتر و تخصصی تری روی ان انجام شود.

قناعت در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره زعفران در سال قبل گفت: سال قبل این جشنواره در آبان ماه برگزار شد، امسال نیز باید به صورت استانی با تولیت سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود.

وی تصریح کرد: روستای وامنان شهرستان آزادشهر سال قبل میزبان این جشنواره بود ، این روستا ظرفیت و پتانسیل زیادی در زمینه کاشت زعفران دارد که میتوان به عنوان یک موضوع کلی و اساسی در استان مورد توجه قرار گیرد، این امر برای استان مهم است و باید در اولویت قرار گیرد.

قناعت تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط باید در کنار جهاد کشاورزی نگاهی ویژه به بحث زعفران داشته باشند و ان را جدیتر بگیرند چرا که می تواند اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد کند، با برنامه ریزی درست سال بعد می توانیم این جشنواره را به صورت ملی در استان برگزار کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.