×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی، تصریح کرد: گیاهان دارویی یک راهبرد جدی برای کشاورزی گلستان است اقتضائاتی که در برخی نقاط داریم می‎تواند ارزش افزوده برای کشاورزان داشته باشد.

صابری افزود: زعفران در آزادشهر علاوه بر مبنای دارویی از توجیه اقتصادی و استقبال فوق‎العاده‎ای در بخش چشمه‎ساران برخوردار است به گونه‎ای که یک تعاونی در آزادشهر راه‎اندازی شد که ۴۵۰ نفر به عضویت این تعاونی درآمدند که این تعاونی سرمایه خوب مردمی را برای عضوگیری جمع‎آوری کرد و مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز از سوی استاندار به این تعاونی کمک شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره زعفران در آزادشهر خواستار معرفی متولی برای اجرای جشنواره از استاندار گلستان شد و افزود: سال گذشته این جشنواره به صورت خودجوش برگزار شد و اکنون این انتظار وجود دارد تا نسبت به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اقدامات مناسبی اتخاذ شود.

آزادشهر و رامیان پایلوت خوبی برای کشت گیاهان دارویی است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته نسبت به پایلوت قرار گرفتن گیاهان دارویی تاکید شد که آزادشهر و رامیان یکی از پایلوت‎های بسیار خوب برای گیاهان دارویی محسوب می‎شوند.

صابری ادامه داد: تمام روستاها در بخش چشمه‎ساران و بخش مرکزی رامیان پایلوت خوبی برای کشت گیاهان دارویی هستند که نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه استعداد طبیعی آزادشهر و رامیان برای توسعه کشت زعفران بسیار بالاست، اظهار داشت: در اراضی این منطقه کشت مرسوم از ارزش اقتصادی افتاده است و نیاز به حمایت دارد تا زندگی مردم در جریان اقتصادی قرار بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.