×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنترل دیابت با ادویه دارچین Cinamomum zeylanicum

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه علوم بهداشتی غربی در کالیفرنیا در این مطالعه دریافتند که میزان قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که از مکمل‌های گیاهی دارچین طبق راهنمایی پزشک متخصص استفاده می‌کنند نسبت به سایر بیماران دیابتی پایین‌تر است.

همچنین در این بررسی مشخص شد دارچین حاوی چندین فاکتور مهم برای سلامت قلب است که به کاهش کلسترول بد خون و چربی مضر تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب بدن کمک می‌کنند.

در بازبینی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۵۴۳ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم، پزشکان در یک بازه زمانی چهار تا ۱۸ هفته‌ای به مقایسه بیمارانی که دارچین را به شکل قرص مصرف کردند با گروهی دیگری از بیماران که دارچین استفاده نکردند، پرداختند.

پزشکان در بررسی‌های پیشین خود در سال ۲۰۰۸ میلادی در مورد مکمل‌های دارچین اظهار داشتند که این ماده خوراکی هیچ تاثیری بر سطح کلسترول یا قندخون ندارد اما آنان در آخرین بررسی‌های خود اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران دیابتی را نیز مورد مطالعه قرار دادند.

مطالعات اولیه حاکی از آن است که ترکیب «سینامال‌دهید» موجود در دارچین، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست سایر ترکیبات موجود در دارچین چگونه می‌توانند به بهبود فرآیند تنظیم قندخون کمک کنند اما پزشکان معتقدند که این ادویه ظاهرا می‌تواند موجب ترشح و اثرگذاری بهتر انسولین در بدن شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.