×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت در کلاس‌ های آموزش گیاه شناسی مجوز درمان بیماری نیست

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدرضا نیاکان لاهیجی داروسازمتخصص، در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، داشتن تحصیلات آکادمیک برای عرضه کنندگان گیاهان دارویی را ضروری دانست و افزود: متاسفانه بیشتر افرادی که اقدام به ایجاد مغازه عطاری کرده‌اند بعد از بازنشستگی و بدون داشتن اطلاعات کافی و تنها برای داشتن شغلی پر درآمد به این حرفه روی می‌آورند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درمان های گیاهی نیز باید توسط متخصصان و افرادی که در دانشگاه تحصیل کرده‌اند صورت بگیرد چرا که افرادی همچون ابوعلی سینا و زکریای رازی در قدیم برای بکارگیری اطلاعات در دانشگاه‌ های زمان خود تحصیل کردند.

نیاکان لاهیجی تاکید کرد: افراد برای درمان با داروهای گیاهی نیز باید به فیزیولوژی بدن، نشانه‌های بیماری‌ها و خواص گیاهان آگاه باشند بنابراین هیچ فردی نمی‌تواند با استفاده به کتب قدیمی طب سنتی و یا آموزش های کوتاه مدت اقدام به درمان بیماران کند.

وی با بیان اینکه باید آموزشکده، پژوهشکده و دانشکده گیاه شناسی افزایش یابد، اذعان داشت: افرادی که در دوره‌های کوتاه مدت گیاه شناسی شرکت می‌کنند حق مداخله در امور درمان بیماری‌ها را نداشته و تنها می‌توانند برای اطرافیانشان در خصوص رفع عارضه‌های کوتاه مدت از جوشانده گیاهان دارویی استفاده کنند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.