×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص درمانی هل Elettaria cardamomum

Elettaria cardamomum هل

هل Elettaria cardamomum 

اسم علمی: Elettaria cardamomum

اسم انگلیسی: Cardamon

هل یک ادویه ی معروف هندی است که طعم گرم و کمی تند دارد و می توان آنرا برای خوش طعم کردن غذاها به آنها افزود. دانه های هل برای بهبود طعم با سایر داروهای گیاهی ترکیب شده و باعث رفع ناراحتیهای گوارشی می شوند. این دانه ها همچنین به قهوه طعم خوبی داده و باعث می شوند که اثر محرک قهوه بسیار بیشتر شود.

کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: دانه، اسانس

اثرات مهم: محرک ملایم، رفع گاز معده، تسکین دهنده سیستم گوارشی، تونیک (مقوی)

گاز، نفخ و مشکلات دستگاه گوارش: مصرف اصلی هل که آنرا باارزش کرده است، استفاده در درمان مشکلات دستگاه گوارش فوقانی است. روغن آن که اثر گرم کنندگی خفیف و ضد درد دارد، قولنج و گاز معده را تسکین می دهد و به رفع حالت تهوع، سرگیجه و سوءهاضمه کمک می کند.

ترکیب هل با بابونه (Chamomilla recutita) یک ترکیب مناسب برای استفاده های درمانی است. برای مصرف آن باید از دانه های خرد شده یا تنطور آن استفاده کنید. مصرف داخلی اسانس و روغن هل باید تحت نظر متخصص گیاهان دارویی یا پزشک انجام گیرد.

مشکلات گلو و سینه: اثر گرم کننده و ضدعفونی کننده ملایم دانه های هل بر روی گلو و سینه، آنرا تبدیل به یک داروی قرقره خوب برای گلودرد و مشکلات ریوی مثل آسم و برونشیت کرده است.

تقویت قوای جنسی مردان: شهرت طولانی مدت هل بعنوان تقویت کننده جنسی مردان بویژه در خاورمیانه مربوط به وجود ترکیبات آندروژنیک در دانه های آن است. به احتمال زیاد هنگامی که هل با گیاهانی نظیر دامیانا (Turnera diffusa) و جین سنگ (Panax ginseng) ترکیب شود، می تواند بیشتر مفید باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.