×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین جشنواره گیاهان دارویی سمنان برگزار شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان اظهار کرد: برای نخستین بار جشنواره داروهای گیاهی، گل‏ها، گیاهان دارویی، صمغ‏‌های نباتی و صنایع وابسته سمنان از امروز در این استان آغاز به کار کرد.

سیدحسن میرعماد تصریح کرد: در این نمایشگاه، سه جامعه محلی از استان سمنان در قالب غرفه طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‌‏رود شرکت می‏‌کنند.

وی تصریح کرد: تشکل زنان روستای رامه، جامعه محلی روستای جابان و روستای لزور را می‏‌توان سه جامعه محلی نام برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در این نمایشگاه ۲۵۰ گونه گیاه دارویی که توسط سه جامعه محلی جمع‌آوری شده، به صورت نمونه در معرض دید علاقه‏‌مندان به گیاهان دارویی و نیز دانشجویان رشته گیاه‌شناسی و … گذاشته شده است.

میرعماد هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن گیاهان دارویی که در این استان به صورت خدادادی وجود دارد، عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: هدف از شرکت جوامع محلی در این نمایشگاه پیگیری یکی از هدف‏های طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک یعنی رساندن محصولات سالم و پاک به دست مصرف‏‌کننده بدون حضور دلال است تا با تداوم این هدف علاوه بر توجه به سلامت و بهداشت جسمی مصرف کننده، سود ناشی از فروش محصولات به زندگی تولیدکننده وارد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.