×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نگاهی کوتاه بر وضعیت تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کشور روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان است و جمعیتی بالغ بر ۱۴۲ میلیون نفر دارد. روسیه با کشورهای نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی همسایه است. این کشور همچنین با کشورهای آمریکا (از طریق ایالت آلاسکا)، سوئد و ژاپن (از طریق آب) همسایه است.

پوشش گیاهی روسیه را مناطق توندرا در شمال و تایگا در جنوب تشکیل می دهد که یک سوم جنگل های جهان در این نواحی قرار دارند. این کشور در عرض های بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. اقلیم روسیه عمدتاً خشک همراه با زمستان‎های سرد است. میزان درجه حرارت در نواحی شمال شرقی سیبری در زمستانها تا ۷۰ زیر صفر نیز می‎رسد. میانگین دمای تابستان از ۶ درجه تا ۲۰ درجه بالای صفر است. میزان بارندگی از متوسط تا کم در تغییر است و بویژه در نواحی داخلی چندان قابل پیش‎بینی نیست.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۱، در حدود ۲۶۰ داروی گیاهی در روسیه ثبت شده است و در این کشور سیستمی برای نظارت و تحقیق بر عوارض جانبی داروهای گیاهی وجود دارد. همچنین ۱۱۰۰ گونه گیاه دارویی در روسیه وجود دارند که برخی از گونه های سرخدار، آویشن و شیرین بیان از جمله ی آنها می باشند. استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در دوران اتحاد جماهیر شوروی در میان مردم جامعه بسیار کمرنگ شد و تنها طب مدرن در این کشور گسترش یافت. با این حال در دسترس نبودن امکانات در همه جای کشور وهزینه بالای طب مدرن، مردم را به استفاده از روش های درمان سنتی ترغیب کرده است.

تیم پژوهشی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.