×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سه شنبه، آغاز جشنواره داروهای گیاهی و گیاهان دارویی

به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره داروهای گیاهی ، گیاهان دارویی، صمغ های نباتی و صنایع وابسته ، در این جشنواره و نمایشگاه ؛ گیاهان دارویی و گونه های دارای خواص عطری، ادویه‌ای، آرایشی و بهداشتی، رنگ دهنده ، طعم دهنده و مکمل غذایی و همچنین انواع داروهای گیاهی تولید شده و دستگاه ها و تجهیزات مدرن تبدیل و تولید داروهای گیاهی در معرض دید متخصصان و عموم قرار خواهد گرفت.
نخستین جشنواره داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، صمغ های نباتی و صنایع وابسته ، با هدف معرفی گونه های گیاهی ایران ، ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه کشت، استخراج، بسته بندی گیاهان دارویی، طب سنتی، تهیه محصولات ارگانی ، معرفی و نمایش انواع عرقیات، عطر، اسانس و محصولات ارگانیک نظیر زعفران، عسل و ادویه جات برپا می شود.
معرفی و تقدیر از برگزیدگان در زمینه های صادرات ، کار آفرینی ، بسته بندی داروها و شناسایی ظرفیت های صادراتی، کار افرینی ، بسته بندی داروها و شناسایی ظرفیتهای موجود در زمینه گیاهان دارویی و ارتقاء سطح عملکرد فعالان این صنعت در کشور و تبدیل آن به ثروت از دیگر برنامه های این جشنواره است.
سرزمین ایران از نظر تنوع گیاهی به ویژه از منظر گیاهان دارویی، جایگاه منحصر بفردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد.
آمار گونه‌های گیاهی ایران در حدود هشت هزار گونه است و تحقیقات دانش‌پژوهان کشور نشان می دهد حدود سه هزار  گونه ، خواص دارویی دارد.
دستاوردهای علمی علما و دانشمندن بنام و کم نظیر این مرز و بوم بویژه شیخ الرئیس ابوعلی سینا از منابع معتبر علمی و دروس دانشگاهی کشورهای پیشرفته محسوب می شود.
تنوع اقلیمی و گونه ای و ذخایر ژنتیکی از ویژگی های بارز این سرزمین است و با بهره گیری از هشت هزار گونه گیاهی ، همواره استفاده از گیاهان دارویی و تأمین دارو از منشاً گیاه از ویژگیهای بارز طب ایرانی محسوب می شود.
احیاء و بازگرداندن جایگاه متعالی طب ایرانی که گیاهان دارویی سنگ بنای آن را تشکیل می دهد، امری ضروری است.
تجارت جهانی گیا هان دارویی بیش از ۴۳ میلیارد دلار است و پیش بینی می شود درسال ۲۰۵۰ ، به صدها برابر برسد. نخستین جشنواره داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، صمغ های نباتی و صنایع وابسته؛از ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.