×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز رشد فناوری‌های فر‌آورد‌ه‌های گیاهان دارویی در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، اکبر قاسمی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی توسعه مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با حضور نمایندگان پژوهشی دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل برگزار شد بر همکاری نزدیک مراکز علمی در تحقق اهداف مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سال ۸۹ وارد حوزه گیاهان دارویی شده است، عنوان کرد: با هدف فعالیت در این زمینه این واحد نسبت به اخذ مجوز مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی اقدام کرد و پس از چند سال پیگیری در مرداد ماه سال جاری مجوز خود را از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اخذ کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی را در رشد و توسعه این مرکز مهم ارزیابی کرد.

قاسمی افزود: راه‌اندازی این مرکز فرصت مناسبی را برای فعالیت تمامی پژوهشگران، محققان و شرکت‌های فعال در عرصه گیاهان دارویی استان ایجاد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ایجاد انگیزه برای ورود جوانان به بازار‌های تخصصی و کمک به توسعه کار‌آفرینی استان از اولویت‌های مهم این مرکز خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: بسترسازی جهت جذب کلیه متقاضیان و افزایش شرکت‌ها و تخصصی کردن فعالیت‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان از اهداف مهم این مرکز است.

قاسمی برنامه پیش‌بینی شده برای ادامه و توسعه این مرکز را تشکیل سیستم اداری بسیار کوچک، استفاده از افراد با تجربه، معتقد و با استعداد و ایجاد پتانسیل لازم جهت حفظ افراد اعلام کرد.

وی بیان داشت: برون‌سپاری امور تا حد امکان و ایجاد جایگاه نظارتی، ایجاد محیط کاری راحت و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مرکز است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با تاکید بر انعطاف‌پذیری در کنار تقسیم وظایف و ایجاد ساختار مدیریت تصمیم و تغییر در مرکز رشد گفت: تلاش می‌کنیم با پیش‌بینی دقیق منابع مالی برای فعالیت سال‌های آتی این مرکز زمینه مناسبی را در جهت اقدامات موثر فراهم آوریم.

قاسمی با بیان اینکه انجام مطالعات اولیه، امکان‌سنجی و بررسی ظرفیت‌های استان از اقدامات انجام گرفته مرکز رشد است، عنوان کرد: پس از اخذ موافقت اصولی برای آغاز فعالیت‌های مرکز رشد تلاش کردیم تا تعامل سازنده‌ای را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد کنیم و امیدواریم با همکاری نزدیک آنها بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

وی اظهار‌امیدواری کرد، با معرفی اعضای شورای این مرکز، به زودی شاهد آغاز فعالیت‌ها در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیران و نمایندگان پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی، آزاد اردبیل، علوم و تحقیقات اردبیل و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و بر همکاری نزدیک مراکز علمی در تحقق اهداف مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل تاکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.