×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت دیم‌زارهای تخریب شده جهت تولید گیاهان دارویی جدی گرفته شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان این مطلب اظهار کرد: تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در استان مرکزی جمع‌آوری شده است که از این میان بیش از ۲۲۷ گونه جزء گیاهان دارویی هستند.

وی افزود: فعالیت در این عرصه علاوه بر نقش خاصی که در اقتصاد داخلی دارد، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس سیاست سازمان و قوانین مربوط به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، استان مرکزی از سال ۱۳۷۲ تا کنون ۳۸ طرح بهره‌برداری کتیرا و باریجه را در سطح صد هزار و ۲۴۳ هکتار در دستور کار خود قرار داده است که از این رقم ۲۰ طرح در سطح ۴۷ هزار و ۲۴ هکتار مربوط به گیاه باریجه و ۱۸ طرح در سطح ۵۳ هزار و ۲۱۹ هکتار مربوط به کتیرا بوده است.

یوسفی ضمن اشاره به اینکه اجرای این امر باعث ایجاد اشتغال هر ساله شده است، افزود: علاوه بر این استان، ظرفیت کشت دیم گیاهان دارویی و صنعتی در دیم‌زارهای ملی تخریب شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: واگذاری بهره‌برداری از گیاهان دارویی و صنعتی باید بر اساس ماده سوم قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، در قالب طرح مصوب بهره‌برداری صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه گونه موسیر، آنقوزه و بادرنجبویه دنایی در استان مرکزی در معرض انقراض قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.