×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص درمانی گل راعی (علف چای یا هوفاریقون) Hypericum perforatum

گل راعی Hypericum perforatum

گل راعی Hypericum perforatum

گل راعی (علف چای)

اسم علمی: Hypericum perforatum

اسم انگلیسی: St. John’s wort

گیاهان معدودی هستند که به اندازه گل راعی شناخته شده باشند. این گیاه شهرت خود را بیشتر به دلیل تحقیقاتی یافته است که اثرات قطعی آنرا در درمان افسردگی خفیف تا متوسط به اثبات رسانده اند. سایر کاربردهای آن عبارتند از: اختلالات خلقی فصلی و خستگیهای عصبی.

کاربردهای درمانی
قسمت مورد استفاه: سرشاخه های گلدار
اثرات مهم: ضد افسردگی، ضد ویروس، مقوی اعصاب، بهبود جراحات

افسردگی، اختلال خواب و اختلالات خلقی فصلی : ترکیبات دارویی موجود در گل راعی، واکنشهای شیمیایی درون مغز را به صورتهای ختلفی تحت تأثیر قرار می دهند که نهایتاً منجر به ایجاد روحیه و خلق خوی بهتر در فرد می شود. خواب، سرزندگی و آرامش فرد نیز ممکن است با استفاده از این گیاه بهبود یابد. معمولاً مشاهده اثرات مفید این گیاه بعد از دو هفته از مصرف آن آغاز می شود ولی بروز قطعی نتایج ممکن است تا شش هفته نیاز به زمان داشته باشد.

 گل راعی St John's Wort Plant

دمنوش گل راعی

اضطراب و خستگی عصبی: هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد.

این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد.

دندان درد، سیاتیک و زونا: گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد.

ورم معده، زخم معده و بهبود زخم های پوستی: اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید.

روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.

اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.