×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر مهدی یوسفی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود : طب سنتی دنیا که ریشه واساس آن از ایران و بوسیله اساتید بزرگی همانند ابوعلی سینا شکل گرفته به دلایل مختلف پس از ۲۰۰سال از فرهنگ اصیل ایرانی دور نگه داشته شده است .بنابراین اکنون که آهنگ بازگشت آن آغاز شده نباید با شتاب پیش برود چراکه ممکن است . نتایج مفیدی برای سلامت سلامت جامعه در بر نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای اصلی طب سنتی با تایید وزارت بهداشت بر پایه آموزشی، پزوهش ودرمان پایه ریزی شده است اظهار کرد:طی دو سال گذشته ۳۰۰ نفر در رشته طب سنتی فارغ التحصیل از ۱۲دانشگاه کشور شدند .

این در حالی است که سال گذشته ۵۶ فرآورده از گیاهان دارویی تحت پوشش بیمه قرار گرفت واز ابتدای سال جاری نیز ۵۰۰ فرآورده از حوزه گیاهان دارویی از وزارت بهداشت ودرمان مجوز دریافت نموده است که نشان از سرعت ارتفائ این شیوی درمانی در جامعه مدرن امروزی کشور دارد.

وی با اشاره به ۷۰ قلم داروی گیاهی که تا پایان سال به سبد داروهای کشوراضافه می شود گفت: باید در زمینه تبلیغات طب سنتی مواظب باشیم که در جامعه ایجاد موج نکنیم چراکه با این سهل انگاری نیاز کاذب به درمان با طب سنتی بالا می رود

وی در ادامه تصریح کرد : کارشناسان دانشکده طب سنتی به همراهی رسانه ها می توانند بینش مردم را دراین خصوص ارتقائ داده و فرهنگ صحیح طب سنتی را در جامعه

نهادینه کنند.

گفتنی است: درحال حاضر در مشهد دو مرکز اموزش طب سنتی ۳۰ دانشجو فعال می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.